lördag, augusti 21, 2010

min födelsedag i detalj....

Min födelsedagspresent
Canon EOS 550D



Så var min födelsedag över och jag vart ett helt år äldre, eller?! Iaf är ett nytt år påbörjat med allt vad det innebär fram tills nästa födelsedag.

Min gårdag var inte så speciell, man vill ju alltid ha en magisk dag och man ska komma undan allt jobbigt men nä det funkar ju aldrig...
Blev väckt med paket och frukost på sängen vilket var mysigt tills en tvestjärt vandrade ur rosorna som Pelle hade plockat ur trädgården :P
Sen lämnade vi barnen, åkte till glasmästaren med det trasiga fönstret o sen handlade vi fika på Björsells. Efter att ha fikat så var det dags o måla fönster då vädret var okej.
Först målade jag alla källarfönster och vardagsrumsfönsterna i första lagret grå färg, Pelle målade ett par 3 stycken också men sen var vi tvungna o hämta barnen och vi hade 2½ fönster kvar... tror ni inte att några droppar regn faller när vi åker... som tur va var dem så få så när vi kom hem hann Pelle måla klart det halva fönstret. Dock är det o gå tiden i förväg då vi åkte in till stan efter att ha hämtat ungarna. Behövde köpa fler penslar o lämna tillbaka lite saker på färgaffärn. Blev även en sväng till mataffären för o komplettera lite.
Ja och när vi kom in till stan insåg vi att Alex var riktigt hängig, satt i famnen hela tiden i affären vilket är ovanligt... När vi kom hem så fick Alex alvedon och välling o sen somna han för natten i sin säng, kl var då nästan halv sex... Stackars liten!
Jag fixade mat o Pelle målade, när maten stod på borde så började lampan över bordet blinka och när jag vred till den så sa det pof o hela lampan exploderade... glas över maten så det var till o börja om typ, nä det viktigaste klarade sig men shit vad irriterande!
Sen så inväntade vi min pappa som crashade vår spelkväll... Han var ute i regnet med skyliften o grejade, hittade ruttna bräder och annat skoj.
Sen skulle vi äta lite tårta vid halv tio då pappa var klar o så, hade tagit upp den halva Schwarzwald vi hade i frysen men den smakade bara socker... suck... o sen blev det sängen, Alex vaknade vad klart...
Men även fast min födelsedag inte var magisk så var den lugn o fin ändå och det känns bra :)

Dagen idag regnar det, bra start på vår målardag med familjen... Men enl vädret ska det kalrna upp vid 12-13 tiden så vi håller tummarna för det även om det inte ser så lovande ut....

Inga kommentarer: