tisdag, augusti 10, 2010

Husprojekt

Vet inte riktigt vad jag vill ha sagt men kände för o skriva lite.
Händer mycket just nu och mest av allt är jag uppe i det här med att huset ska målas o fixas. Ja eller fönsterna ska målas, gråa blir dem, och så tänkte vi fixa uteplatsen. Iaf måla uteplatsen och kanske lägga tak där också, tyvärr behöver vi nog byta ett par brädor där och det vet jag inte om vi klarar själva... Men pappa kommer förbi här nån dag o då ska jag be honom kolla på det. Vore jätteskoj att få ordning där! Då behöver vi bara fixa golvet mot halka också innan vintern och sen kan vi göra resten nästa sommar. Då hoppas jag att vi har råd o glasa in den och lägga typ trägolv, sådana där rutor man kan köpa o lägga in som pussel :) Men allt kostar pengar och det vi gör i år är mer än nog för plånboken.

Vårat andra projekt med huset i år är dränering. Inget skoj jobb men ska bli gott o få det gjort, kanske kanske att vi kan slippa översvämningar i vinter då! Sen tänkte vi passa på o lägga ut ett nytt avloppsrör då vi ändå har grävmaskin här, då kanske vi också blir av med problemen med avloppen! Sakta men säkert håller vi på att förvandla detta hus med 70-tals standard till ett modernt hem. Bara den fasansfulla eterniten som avslöjar oss ;)
Min idé nu när vi gräver bort alla rabatter runt huset är att lägga grus och sedan bygga bänkar runt om där man kan ställa fina krukor med blommor eller helt enkelt sitta o kolla på barnen när dem leker :) Ja kanske nästa år säger Pelle, mhm det är ju det här med pengar nu igen..!

Inga kommentarer: