lördag, augusti 28, 2010

Härliga Lördag

Idag är det lördag och det har varit en väldigt bra dag!
Vi har hunnit med väldigt mycket, men främst har vi hunnit umgås som en familj! Så himla härligt när Pelle faktiskt är ledig och vi inte har något annat inplanerat!
Jag fick sovmorgon och en stund efter att jag gått upp så behövde Alex som gått upp kl 6 sova middag så vi la honom. Och sedan cyklade Pelle o Jamie in till stan. Jamie hade tjatat hela morgonen om att vi skulle ta en cykeltur :)
Jag passade på o plocka lite här hemma o när Alex vaknade så åkte vi in till stan för o äta lunch o fika med Pelle o Jamie på Thores. Det var så mysigt!
Sen blev det inköp av Lördagsgodis o så fick Alex cykla hem med Pelle medan Jamie o jag åkte hem o började klippa gräset. Halva gräsmattan blev klippt idag ivf :) Sen så pratade vi med grannarna och plockade en korg med äpplen på deras äppelträd som svämmar över av frukt! Vi har verkligen haft tur när det kommer till grannar, dem är toppen!
Sen så gav vi oss iväg på det som var det jag ville göra med dagen, gå ut i skogen o leta svamp! Vi var ute i kanske en dryg timme och hittade kanske en liter kantareller :) Vi hann även med en fika! Vi gick kanske 300-400m sammanlagt ;) Man kommer inte så långt med småttingar...
Men det var härligt o komma ut och jag hoppas kunna hitta lite mer svamp en annan dag då jag bara tar med mig hunden.
Sen har vi ätit middag med kantarellsås och en god äppelpaj! Nu ser Pelle på en kass film och jag försöker varva ner. Ska väl ta o hänga lite tvätt också.

Händer lite annat i mitt liv också men det får bli en senare nyhet, eller nåt...

Igår var jag o pojkarna hos min mormor medan Pelle jobbade. Jag vet inte hur jag ska klara mig den dagen hon kastar in handduken... Hon är bäst och jag älskar henne mest!

Nu kommer lite bilder från vår svampjakt, enjoy!













Inga kommentarer: