onsdag, augusti 11, 2010

Korsbandet av?

Idag har jag varit hos farbror doktorn, en väldigt trevlig doktor och faktiskt inte alls någon farbror utan en ung kille :) I början kändes det lite konstigt men när jag märkte att han tog mig på allvar så gick det bra. Han var lättsam och förklarade vad han gjorde. Tydligen var mina knän lite otydliga o känna på så han vill göra en magnetröntgen bara för att bli hundra procent säker. Men till 95% tror han att mitt främre korsband är av. Känns skönt att det faktiskt är något fel, alla andra som jag pratat med verkar inte ha tagit mig på allvar o verkat tycka att jag varit larvig. Nu vet jag att jag i dessa år haft rätt och att vara lite fjantig. För han tror att det varit av sen vi var i fjällen för ca 3 år sen... Det tråkiga med denna diagnos är att det inte kommer läka utav sig självt, vill man ha det helt fixat så är det operation som gäller.... Men man kan träna upp knät såpass att man kan klara sig i vardagslivet så det tänker jag testa, funkar det inte får det väl bli operation. Men jag känner mig rätt mätt på operationer för tillfället så jag hoppas det går bra o leva utan operation!
Korsbandet är för övrigt det som håller knät stabilt i sidled så det är väl därför jag inte klarade av trycket när jag åkte skidor i vintras och därför som det gjort så jävulskt ont när jag hamnat fel...

Inga kommentarer: