fredag, april 16, 2010

Utseendefixerad

Måste erkänna att det här med o ha ett stort rött ärr stör mig. Har ju alltid haft ett ärr men så länge jag kan minnas så har det varit bleknat och inget man tänkt så jättemycket på. Nu när jag tittar på mig själv i spegeln så kan jag finna mig i magen som väller fram och frisyren jag inte är helt hundra på. Men det röda ärret och den lilla knut med tråd som finns kvar högst upp stör mig enormt. Jag känner mig inte snygg i nåt just nu. Ja jag vet, det var en allvarlig operation och jag ska vara glad att det är det enda menet och bla bla bla. Det kommer blekna, jag vet. Men just NU så stör det mig! Sen kliar det så jag går o river runt om och då blir allt mer rött... tja jag gillar det inte helt enkelt!

Så har jag varit lite självupptagen och utseendefixerad. Ibland måste det ur systemet för att man ska "make peace with it" vad det nu heter på svenska ;)

Inga kommentarer: