onsdag, april 14, 2010

onsdag

Idag har jag nog gjort den godaste lasange jag någonsin ätit. Den blev perfekt! Åt såklart för mycket av den men det får det vara värt! Önskar man alltid kunde lyckas så bra.

Annars sitter jag o pillar med bilder idag. Jag har insett hur mycket av det jag en gång lärde mig som har ramlat ifrån mig... Får bli till o köpa "photoshop for dummies" ;) Speciellt nu när det blir mer jobb med ps.

Vissa relationer känner man inners inne att dem inte är avslutade även fast det kan ha verkat så. Jag har en sådan och idag ska vi försöka oss på en återförening. Ja detta är ingen kärleksrelation, utan en vänskapsrelation. Jag har saknat min vän, inte alla oenigheter vi hade men jag har saknat henne och jag hoppas att vi kan få det att fungera denna gången!

Igår hade jag en härlig promenad med Emma! Vi gick runt nästan hela Lysekil, okej kanske inte riktigt men vi kom ganska nära om man räknar bort industriområdena. När vi kom till Norra hamnen var det solnedgång och helt fantastiskt vackert! Att solen och våren kommit har fått mig att må så mycket bättre! att sedan börjat röra på mig igen, smärtfritt, är underbart!
Jag önskar jag kunde hitta ett roligt träningssätt här hemma som var väldigt effektivt men inte så tidskrävande. Crosstrainern är ju inte direkt rolig att trampa på... och tid tar det också. Finns ju många träningsformer som är roliga men dem flesta kräver att man ska åka iväg och oftast tar det nån timma att utföra. Jag vill ju lägga så mycket tid som möjligt hemma med min familj då barnen är hemma o vi är lediga tillsammans. Och jag vill ju inte offra jobbtid på det heller...
Och när jag ändå är inne på träning så kan jag ju hoppa över till o prata vikt. För er som undrar så stod vågen stilla från förra veckan till denna. Inte så roligt... pratade med Emma om det igår och vi hade 10 olika saker det kunde bero på och kanske att någon av dem sakerna var sann. Jag vet inte! Det jag vet är att jag bestämt mig för att börja med hel kur av shakes när vi kommer hem från sthlm för att få en kickstart! Efter att ha ätit 2 st om dagen så är jag ganska säker på att jag kan klara hel kur!

2 kommentarer:

Sandra sa...

Dte ahr med helkur med shakes kan jag ju saga ar super peppnigng, jag ahr gatt ner 2 kg pa fyra dagar, da blir man peppad!! Vet att dte mesta ar vatska i borjan, men sak samma, man far sa mkt motivation av att det gar sxnabbt att det ar vart det hundra ganger om!

malin sa...

ja har ätit cambridge i 8 dagar nu å de går bra faktiskt=)Har man bestämt sig så är de lättare:D