onsdag, april 07, 2010

Upp o ner

Upp o ner känner jag mig idag. Dagen blev inte alls som jag hade tänkt mig...
Barnen sov till åtta vilket var gott, Alex har dessutom sovit hela natten, eller tja han vaknade igårkväll o åt välling men i övrigt så sov han! Vi hoppas att det håller i sig.
När jag lämnade barnen så blev jag irriterad på dagmamman vilket har blivit en rutin på sistone. Mkt missförstånd och väldigt lite raka rör... Blev inte att jag sa vad jag tyckte vilket jag blev irriterad på mig själv för. Å sen hemma inser Pelle att det är den sjunde och att vi skulle ha vart på Bvc med Alex. Vi ringde dit för o kolla om vi kunde komma lite senare idag men nej dem hade tid först i mitten på maj... SUCK!
Så hela dan hamnade upp o ner och jag kom av mig redan från start. Men efter ett tag kom jag igång och fick städat hela huset iaf. Tvättat 2 maskiner tvätt också. Middagen fick Pelle fixa själv.
När jag hämtade barnen så pratade jag med dagmamman och det finns många konstiga regler som hon nitiskt ska följa... regler vi inte ens visste fanns. Men nu har vi pratat o rett upp så förhoppningsvis kan hon säga till direkt nästa gång istället för att hålla på o pika i flera månader om saker... jag är ju mkt för raka rör!
Kom hem mycket senare än tänk idag så blev ett kort pass på crosstrainern innan jag åkte till sjukgymnastiken.
Stackars Jamie har fått feber och är inte alls i form. Precis som jag hade förutspått så blev han sjuk när Alex äntligen blev frisk.
Så ja en upp och ner dag!

Nu jobbar Pelle och jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig för... Blir väl lite tv o surfande skulle jag tro. Är trött ikväll.

Tack för mig

Inga kommentarer: