måndag, april 05, 2010

Trädgårds-rensning

Idag har vi grejat i trädgården trots att solen inte har tittat fram. Skönt att få saker gjorda även fast det är mycket kvar ännu. Rosen rabatten är helt klar. Sen gav vi oss på vinbärsrabatterna och när vi plockade bort allt ogräs så insåg vi hur perfekt den plätten skulle vara som potatisland. Så vi grävde upp en ros först, inte helt utan problem då den hade tjocka rötter och Pelle lyckades bryta av en spade... och skaftet for upp i mitt huvud så jag fick ett fint litet märke och huvudvärk. Men kunde ju gått mycket värre! Den andra busken orkade vi inte helt få upp utan grävde bara upp runt om. Jag beskärde även vinbärsbuskarna och tog bort väldigt mycket gräs runt dem.
Sen tog vi en paus. Pelle jobbade och jag grejade lite. Sen så kom Carl, Vicky o Maxim över. Vi grillade kött, grillsäsongen är nu påbörjad! Väääldigt gott är det ju :)
Efter maten gick vi alla ut igen och tände eld på våran hög som växt sig väldigt stor. Sura pinnar och löv brinner halbra men vi fick eldat upp det mesta och barnen tyckte det var spännande! Jag rensade i vad jag kallar häxrabatten så vi kunde elda upp allt torrt där. men behöver rensas mer och framför allt behöver där krattas, ligger löv överallt!
Jahapp så intressant har min dag idag varit :) Känns iaf väldigt skönt att få allt gjort! att jag dessutom tvättat två maskiner tvätt och kört 2 diskmaskiner är bara en bonus ;) min mätare över produktivitet är i topp!

Inga kommentarer: