torsdag, december 11, 2014

Tre veckor

Idag är det exakt tre veckor tills vi har en treåring här hemma, hade hon fyllt år någon annan tid på året så hade nedräkningen antagligen börjat men först har vi ju nedräkningen tills Lucia, tills när morfar kommer, tills julafton, nyårsafton och SEN är det Mollies födelsedag. Hon själv är för liten för att räkna ned, men jag, jag väntar och räknar ner till samtliga av barnens födelsedagar. Så jag tycker att det är lite synd att hon fyller år när hon gör, det blir för mycket runt omkring som förstör för henne. Men vi i familjen ska fira hennes födelsedag med dunder och brak den 1/1 fastän vi kommer vara trötta och slitna. Jag tänker inte bli en av dem föräldrarna som glömmer bort hennes födelsedag, jag tänker inte heller lägga undan ett par av hennes julklappar för att det är enklast. Nej bara för att man fyller nära jul så ska man inte få färre presenter! Dock erkänner jag att det är svårare att komma på presenter, alla tre av mina barn fyller rätt nära jul och dem hinner liksom inte komma på nya saker att önska sig emellan. I år har Alex varit svårast, Jamie är enklast men hans önskningar är också dyrast att uppfylla... Mollan har iaf två presenter undanstoppade till födelsedagen då jag köpte dem samtidigt som julklapparna. Dock får rean mellan jul och nyår stå för resten av presenterna, jag är rätt mätt på shopping nu... Och jag måste ändå köpa julklapp till Pelle och pappa innan jag kan ge upp innan jul... och åka till Ikea igen och byta till rätt present där...
Hur som helst, 3 år alltså, I can't belive it! Det innebär att vi bott utomlands i 3½ år nu, eftersom Mollie bott här nere hela sitt liv. Min lilla bebis har blivit så stor och ska börja på dagis i vår!

from this

to that!


Inga kommentarer: