söndag, december 07, 2014

Långhelg

Helgen springer förbi och jag hinner inte med, vi kör på långhelg i denna familjen och är lediga imorgon också så det är ju ingen stress. Det är Spanska högtidsdagar, ingen vet varför men ungarna är lediga från skolan så vi tackar och tar emot :)

I fredags firade vi Pelle som fyllde år, han jobbade hemifrån på förmiddagen och sedan körde vi in till Marbella ihop och åt lunch med några av hans vänner. Jamie var ledig från skolan även i fredags så han fick hänga på. Sen hämtade vi Alex och hängde på skolans julbazar en vända innan vi stressade iväg och handlade inför kvällens middag. Pojkarna stressade sen vidare till simskolan medan jag förberedde middag och Mollie stensomnade på soffan.
Sen fick vi gäster, åt god mat och umgicks, så himlans trevligt!

Igår lördag var vi bjudna hem till fam O i Gib på liten julmiddag. Klockan tre skulle vi vara där men vi åkte direkt når vi gjort oss i ordning för att hinna med Gib lite mer. Dock vart det en timmes kö in i Gib och sedan spenderade vi en halvtimme med att leta parkering... Men till slut så! Och vi hann med ett par affärer och barberaren så samtliga pojkar i familjen blev klippta innan allt stängde och vi skulle hem till fam O.
Det blev en supertrevlig eftermiddag/kväll med svensk julmat, härligt sällskap, tomte och julklappar åt barnen :) Men två fotograf mammor och inte ett kort taget med riktig kamera, jag fick dock några bilder på mobilen.
Hur som helst, tack fam O för en trevlig julfest! Ni bor så himla fint att avundsjukan skriker i mig, inte för att jag missunnar er detta utan för att jag önskar att jag också var där!

Idag är Jamie iväg på kalas med Pelle och jag grejar hemma medan M o A leker, fin söndag på er!


Mys hemma hos oss i Torsdagskväll

En stund på stranden i fredags i Marbella

Julfest hos Fam O

Inga kommentarer: