söndag, december 07, 2014

Sakletare

Var just ute med Lucy och fyndade, jodå fyndade! Skulle slänga en soppåse och här nere åker man inte till tippen om man har grovsopor, nej man ställer det bredvid sopcontainrarna så tar alltid någon annan till vara på det. Vi provad det med ett bord och stol en gång, det var ganska fint men köpte det själva begagnat och kunde inte få så mkt för att sälja det så vi ställde det vid containrarna, och jodå ca 2h senare när vi kom tillbaka så var det borta.
I vilket fall så var det någon i området som renoverade ett kök eller badrum och hade kastat ut diverse saker och där i bland hittade jag ett litet skåp! Inte i skick att användas som skåp men med hjälp av såg, färg och några tapetprover så kommer det blir ett fantastiskt litet dockskåp :) Har länge tänkt göra ett litet dockhus till Mollie som älskar att leka i små hus och byggnader men inte riktigt fått tummen ur att köpa material, men nu så är ju liksom stommen fixad så nu behöver jag bara skaffa färg o lite tapet så är ju saken biff. Kanske är det något jag kan pyssla ihop på kvällarna fram över så hon kan få det när hon fyller år!
Sen hittade jag en apelsinlåda i trä som jag tog tillvara på, vi har inte någon vedkorg utan förvarar veden vi har inne i en pappkartong vilket varken är snyggt eller säkert. Så jag är riktigt nöjd med mina fynd! Skåpet ligger dock i bilen då jag inte kunde bära in det med hunden, plus att jag inte ville visa barnen det, så ni får se bilder vid ett senare tillfälle.



Inga kommentarer: