onsdag, december 17, 2014

matförgiftning

Äntligen är barnen friska, tyvärr har jag åkt på nån slags matförgiftning. Pelle och jag åt några grillkorvar i förrgår kväll och den natten hade vi båda ont i magen och behövde gå på toa. Igår stekte jag upp resten av dem korvarna till lunch, för visste ju inte vad som orsakat vårt magonda och idag är det samma visa fast värre... Jag får inte behålla något och har sprungit på toa väldigt många gånger, tack och lov kommer det bakvägen.
Dessutom vaknade Pelle med jordens migrän så det var kämpigt att få iväg pojkarna till skolan idag, men jag lyckades. Nu är det strax dags att hämta Jamie igen som slutar redan kl 12 och jag känner mig INTE pepp... Men Pelle har lyckats masa sig ut med hunden och ska sen till kontoret så det är bara till att bita i det sura äpplet och packa in oss i bilen... Hoppas på en samarbetsvillig Mollie.

Igår hade vi dock en väldigt bra och harmonisk dag. Det blev mycket tv-tittande men det är tillåtet när man är sjuk. Hunden fick både längre promenader och huvudträning så jag slapp dåligt samvete över henne. Och det blev såklart garderobsrensning, så himla skönt att få organisera upp och se vad som finns bland alla påsar och lådor :)

På veckans planer, som ju blir ganska mycket förskjutna så står en massa inhandlande på listan. Vi måste ha oss en julgran och gärna ett par element. Dem sista julklapparna måste köpas och så all julmat från diverse affärer. Sen ska jag klippa mig på fredag (äntligen!) och så måste det bli en vända till Ikea någon av dessa dagar för att byta det som blev fel... Jo det finns att göra...


Mollie leker med prylar som kommit ur årets presentkalendrar, inte alla till henne dock

Inga kommentarer: