onsdag, oktober 01, 2014

roller coaster

Ja livet går upp och ner, jag var så glad igår förmiddag och sen på eftermiddagen vände allt och jag var så deppig. Jag tyckte jag torkade kiss hela tiden och ingen lyssnade på mig och livet bara sög. Fick pratat av mig under kvällen igår så idag tar jag nya tag, bestämde mig för att vara en bra mamma så direkt när vi hade lämnat killarna så började jag och Mollie pyssla. Jag har även tvingat Mollie att gå på toa flera gånger och hon är mer samarbetsvillig kanske med tanke på utbrottet jag fick igår när jag fick torka kiss och byta kläder för 4e gången.. Jag vägrar nämligen ge mig och gå tillbaka till blöjor, hon kan bara det att hon tycker det är tråkigt att gå på toa så hon vägrar...
Även Lucy har skött sig bättre, kanske mitt utfall om att torka kiss funkade på henne också då vi inte haft någon olycka så här långt ;) Hon är även lugnare, tror hon fattat rutinen och att vi inte lämnar henne så hon springer inte efter mig var jag än går idag! Men fick byta ut resväskan vi hade vid dörren till barnens rum mot en tvättställning som står fastkilad då hon fattade hur man flyttade på väskan. Enda nackdelen nu är att Mollie inte kan gå ut och in ur sitt rum som hon vill heller så jag får springa och lyfta över henne, fördelen är inga söndertuggade leksaker och att inga leksaker lämnar barnrummen! Ja så jag har kunnat tassa runt och ta hand om tvätt och andra prylar med Mollie säkert i sitt rum och ingen hund att snubbla över OCH inga kissfläckar att halka i, så denna dagen är helt klart bättre än gårdagen redan ;) Att jag och Jamie dessutom var o handla igår kväll så att kylen är full och jag vet vad för mat som står på schemat underlättar också, blir mindre ilsk vid middagstid om jag kan svara säkert på frågan som jag får en miljard gånger, nämligen "vad blir det för mat?".
Nu är det strax dax att hämta grabbarna och sedan blir det läxor, middag  och lek fram till sängdax.


Bland annat idag pysslade jag och Mollie ihop en ängel som nu pryder en av våra blommor


Inga kommentarer: