tisdag, oktober 21, 2014

En vanlig sketen Tisdag

Idag har egentligen inget märkvärdigt hänt, jag har fikat och snackat skit med Camilla och sedan grejat här hemma. Jag har börjat packa inför vår resa, eller egentligen så har jag packat klart förutom  nessisär och teknikprylar. Trodde aldrig jag skulle få med allt men efter x antal flygturer och flyttar så har väl min packkonst nåt oanade höjder ;) som tur är har Ryanair ändrat sina regler så alla har rätt till en rullväska och en lite väska, tex handväska så nu kan barnen ha leksaker, pyssel och sina filtar i en en liten ryggsäck så dem större väskorna enbart kan innehålla kläder!

Mollie är inne i en sjukt jobbig ålder där minsta motstånd möts med skrik, gråt och i värsta fall att hon kastar sig på golvet... Detta sker i snitt 10-15 gånger om dagen och jag är så trött på det att jag tackar Gud eller vem som helst för att vi är på väg till Sverige för miljöombyte och förstärkning! Gosh, vi är båda så trötta på att vara hemma med varandra och längtan efter skola till Mollie börjar ta över. Men vi ska nå min gräns, 3år och sedan kan jag med gott samvete göra något för mig och njuta av att umgås med henne när vi ses ist för att vara irriterad. 



Inga kommentarer: