måndag, oktober 27, 2014

Bad, sjukhus och dubbeldejt

Dagen idag har varit minst sagt intressant, den började bra då jag, barnen och farmor Anna begav oss iväg till Eriksdalsbadet för bad och lek. Och vi fick oss ett par roliga timmar i alla dessa pooler, rutschkanor och vattenfall innan olyckan var framme. Jag stod och väntade på Jamie nedanför en av rutschkanorna då två tjejer kommer gående ner för trappan med en blodig Jamie. Han hade halkat i sin brådska upp för trappan och slagit i huvudet i trappen. Han hade ett djup jack i pannan och utan att ens behöva tillfråga Anna som är sjuksköterska konstaterade jag att vi måste åka in till sjukhuset med honom. Det slutade blöda snabbt men han var rädd och hysterisk en lång period stackaren... Så var bara att packa ihop oss, duscha och åka in med Jamie... Alltid händer det nåt då vi är i Sverige...
Såklart var det lite krångel då vi tappat bort Jamies healthcard men Pelle ringde runt och fick tag på rätt person som kunde faxa rätt uppgifter och jag råkade ha en bild på Jamies pass i min mobil så sjukhuset fick det dem behövde och efter en stunds väntan fick vi hjälpa av en gullig sköterska och väldigt trevlig doktor. Det bestämdes att han skulle limmas och Jamie var så fantastiskt duktig, jag är så himla stolt! Jag önskar jag hade hälften av hans lugn, han bara låg där och lät dem greja och tack vare hans mod så blev såret fint limmat och jag tror inte han kommer få ett sådant jätteärr som jag föreställde mig då jag såg det hemska såret...
Efter det fick han välja ett ställe o äta lunch på och sedan tömde jag min plånbok på kontanter och så fick han gå in i leksaksaffären och välja något. Givet vis gnällde småsykonen till sig varsin pryl av farmor också så dem kom hem med nya prylar och var rätt nöjda.

Sen ikväll har Pelle och jag varit inne i stan och ätit mexikanskt och sedan fikat lite på ett café med Maja och Johannes. En liten dubbeldejt skulle man kunna säga då farmor tog barnen, jättemysigt och trevlig som alltid när vi ses!


I väntan på sjukhuset

Min hjälte, innan och efter limmning

Inga kommentarer: