torsdag, november 07, 2013

Skryt

Jag inser vilken tråkig blogg det här har blivit, men å andra sidan skriver jag den inte för att roa och ni är inte dem roligaste läsarna heller ;)
Har hänt rätt mycket i mitt liv på sista tiden som jag inte vill skriva om offentligt, saker som påverkar mig och eftersom jag inte kan skriva om det så blir det istället ganska tomt här. Men idag har jag roat mig i köket dagen lång så nu har jag iaf lite att dela med er. Tog en mysig promenad med Mollie i morse in till stan, uträttade nåt ärende innan Alex skulle hämtas. La Mollie innan jag hämtade Alex och mötte en lycklig kille som klarat sin första läxa!
Sedan blev det en kladdkaka med smarties på Alex order. Var himla mysigt att hitta på nåt med honom, och han fick göra det han gillar bäst med att baka, slicka skålen ;)
Och så har jag bakat några påsar med frallor, blev en paus i det medan jag gick ut till Catalin bay för att hämta Jamie och Liam som var där på utflykt med skolan men när jag kom hem fortsatte bakandet. Jag gjorde även piroger till middag, tog sin lilla tid men goda blev dem! Första gången jag gör piroger men samtliga i familjen gillade det så lär bli fler gånger, lär definitivt göra en dubbelsats nån gång o bara kasta i frysen, perfekt mat att ha när latmasken kryper fram :)
I vårat kök blir bakandet ett stort projekt eftersom det inte finns några ytor, och på dem ytor vi har där står det kryddor, knivar, micro, diskmedel, bröd, vattenflaskor osv så man får flytta runt, städa, diska och torka hela tiden. Så jag vart helt slut! Men efter middagen vägrade jag ändå sätta mig ner för ja visste att jag skulle "dö" så jag tog ner, vek och stoppade in rena kläder, städade en garderob lite och tog fram vårt täcke, startade en ny maskin tvätt som jag nu även har hängt. Så jag känner mig väldigt duktig för en dag! Imorgon blir det dammtorkning, dammsugning och röjning på dem ställen där saker bara blir stående liksom. Båda barnen har lång dag i skolan också så blir bara jag och Mollie. När hon sover middag ska jag nog dessutom ta tag i träningen, är Pelle hemma ska jag försöka ge mig ut på en joggingtur, annars får det bli hemmaträning. Jag köpte en stödgrej till mitt knä i sthlm som kanske kan göra så jag kan åka skidor i vinter, så nu måste musklerna tränas! Dessutom är det inte roligt när hälften av jeansen inte passar, så bara på det igen!

1 kommentar:

Sandra sa...

Jag ser på min blogg som en dagbok senare för Emma och S (om än ganskla oläslig för icke svenskar kanske...) så skriver mest utifårn det perspektivet, har itne helel rså mågna läsare, men jag tycker redan nu att dte r kula tt bläddra abkåt och läsa vad osm hände för några år sedan, så sluta INTE blgoga, ävne om motivationen iten alltid är på topp :)