onsdag, november 27, 2013

Baka baka lite kaka!

Idag har jag och Mollan tagit oss en förtjänt hemmadag, men istället för att städa och stöka som vi normalt brukar göra så har vi bakat! Eller tja, på förmiddagen bytte jag lakan och Mollan lekte och lite sånt. Men när Mollie sov middag drog jag ihop mjuk pepparkaka. Gjorde dubbelsats och i muffins format så nu har jag två fulla påsar med pepparkaksmuffins i frysen :) Gottit!
Sen hämtade vi grabbarna och efter lite olyckor på lekplatsen så gick vi hem och drog igång pepparkaksbak istället. Jag köpte alltså pepparkaksdegen på Ikea när vi var där, om mer pepparkakor behövs innan jul så får vi helt enkelt göra egen deg, gick ju bra förra året!  Liam hade aldrig bakat pepparkakor och verkade gilla det. Han fick med en liten burk med pepparkakor hem :) Kul att kunna introducera lite saker i hans liv också.



Pepparkaksmuffins!

Mollie stollie

In the light


Pepparkaksbak

Pepparkaksbak

Inga kommentarer: