onsdag, november 20, 2013

Besök och julpynt

Idag är jag supertrött, jag tror det delvis har o göra med att jag hade himla svårt att sova igår. Värken i mitt knä är tillbaka, har hela tiden trott att det har haft med mina skor o göra men nu börjar jag misstänka att det är klimatet som avgör. Så fort det blev kyligt och fuktigt så man behövde jacka så började det värka, kan inte ha varit pga skorna då jag gått i nya skor i flera veckor innan kylan kom. Så jag är en lustig liten vädertant som känner av det i mitt knä ;)

Idag på förmiddagen hade vi Ulrika och hennes lilla Felix här på besök, det var väldigt trevligt och vi planerar att ses igen nästa vecka. Dock är barnen ungefär lika viljestarka så blev en del bråk om leksakerna :) Har ju känt till Ulrika ganska länge men vi har aldrig riktigt kommit oss för att umgås så jag är glad att vi kommer dit nu. Hon har även 3 äldre pojkar, tyvärr äldre än våra men det gör ju att man kan rådfråga om olika situationer även i dem äldre barnens liv. Jag har inte så gott om vänner med äldre barn så detta gör mig glad. Sen delar vi även fotointresset då hon jobbar som fotograf!!

Och idag när Mollie sov middag så gick jag ut på stan själv. Snacka lyx, bara mig själv att hålla koll på! Jag har budgetshoppat inför julen, köpt julklappar till en julfest och köpt lite julpynt. Fick just en plan på hur jag ska få mer julstämning här så får kanske bli en vända till till Saverland o köpa lite mer billigt pynt :)
Har något tips på enkla, fina julpyssel att göra själva, hör av er!

Köpte även nya p-piller och frågade försynt om man kunde köpa det utan recept, jodå det kunde man ju faktiskt. Dock var det dyrare så får vara värt att gå och förnya recepten ändå, men tog en månad extra nu då nästa gång nya behövs kommer vara runt jul och då är vi ju inte här och då slipepr man bråka med dem att få hämta ut receptet tidigare... Spännande ändå att man kan köpa sådant utan recept här, hade jag aldrig kommit på o fråga om inte någon sagt det till mig... :)



Inga kommentarer: