torsdag, november 14, 2013

Planering och planering

Har grejat, städat och hållit på här ikväll så jag blev så uppe i varv så jag inte kunde sova. Eller jag har inte försökt ännu men jag känner min kropp så jag vet att det inte hade gått. Hur som helst så har jag utnyttjat tiden med att slå in julklappar, planera inför julklappar, sökt på internet efter julklappar och fixat med våra julkort för i år. Jag har ett litet block vid mitt skrivbord där jag skriver ner allt, tänk att anteckna på det klassiska viset gör mig så mycket mer till freds än dokumenten jag skriver på datorn.
Jag har funderat mycket över julklappar till Pelle, har varit så uppe i hans 30-års present att jag liksom glömt bort att vi ska byta julklappar också. Hur ska man komma på något bra efter förra årets fiasko och dem höga förväntningarna jag har byggt upp kring hans födelsedagspresent?! Förslag på julklapp mottages tacksamt i privat chatt! Personligen finns det få saker jag önskar mig i julklapp, kamera prylar så som SD-kort, filter, rengöringsprylar, nya objektiv och ett självförtroende att gå vidare med det. Men annars önskar jag mig mest lugn och ro, trygghet, ingen oro över pengar, goda besked och mycket kärlek. Tänk att dem självklara grejerna ibland kan vara svårare än saker för tusentals kronor... Jag vill få klarhet i vårat liv som alltid tar en tråkig vändning när något går bra. Det är tur vi har en stark grund att stå på i form av familj och vänner!
Ne det var inte tragedi inlägget skulle handla om, jag börjar nog bli lite mosig i skallen ändå ;)

Inte riktigt typen av julkort jag planerar

Inga kommentarer: