onsdag, mars 30, 2016

Glasögon för mig med

Idag hängde vi med pappa när han hade möte på torget, och medan han var där så passade jag på att springa in på synsam. Jag hade lite tur och dem hade tid att kika på mina ögon strax efter att jag fått hjälp i butiken! Och visst hade jag rätt, jag behöver glasögon på heltid. Så nu blir det till att springa till optikern i Woking när vi kommer hem och beställa glasögon... Ska faktiskt bli skönt att få dem och ha lite mindre huvudvärk och vara mindre trött! Sen är det väl en vanesak såklart, och jag har lärt mig av mina tidigare bågar att jag behöver beställ något som inte sitter iväg i synfältet så att säga. Vi får se vad det blir. Kanske vågar jag mig på linser sen, men först vill jag bara se ordentligt! 

I övrigt idag så har jag gått igenom lådorna lite till och hittat mer jag vill ha med hem. Nu får jag inte med mig allt den här gången men det ligger framme så pappa kan ta med det eller vi i sommar. 
Sen så har vi haft Anna här på besök några timmar på eftermiddagen, vilket alltid är mysigt men för sällan! Men blir ju så när man flyttar långt ifrån varandra (ok mest jag då hon bor i orten jag växte upp men ändå...)



Inga kommentarer: