torsdag, mars 10, 2016

Resefunderingar

Sitter och funderar på om jag inte ska ha en väska incheckad på planet när vi åker till Sverige. Största anledningen till att jag vill ha en med är för att jag vill gå igenom lådorna vi har hos pappa och kanske få med mig några köksprylar, dukar osv hit. Det är ju också en stor fördel om jag slipper släpa kabinväskor på och av flygplanet även fast jag är så van vid o släpa att det nog inte är nån fara. Stor nackdel med stor väska är att släpa på tåget till och från flygplatsen, mycket krångligare. Sen kostar det ju pengar att checka in väska på planet också och snåljåpen i mig tycker det är lite onödigt. Just nu lutar det åt att jag isf checkar in kabinväskan på vägen hem om jag hittar något jag inte får ta med mig som handbagage. En bra mellanväg, får plats med lite färre saker men kan ta med det jag vill om det behövs. Resten får vi släpa med i sommar då vi planerar att köra ist för att flyga. Får se om jag kan hitta några bra ryggsäck att ha så jag slipper dra på två dragväskor.
Längtar nåt sinnessjukt nu efter att komma hem och träffa alla, att kunna prata svenska och bara vara! Innan resan var bokad så hade jag ingen stor hemlängtan men nu när jag vet att jag kommer åka hem om mindre än två veckor så är längtan helt plötsligt jättestor! Ska bli så kul!!!

Inga kommentarer: