torsdag, mars 03, 2016

Veterinär och frisör

Idag har älskade Lucy varit hos veterinären, något hon inte tyckte var särskilt roligt, något hon gnällt om sen hon kom hem... Hon låter väldigt gullig och ynklig när hon ligger och gnäller, lilla hjärtat! Ja och domen för henne vart något som jag tror heter Dermodex på svenska, ett litet kvalster som bosatt sig i huden och ställer till alla dessa hudproblem. Det loppmedel vi använder borde ha dödat dem men eftersom det inte gjort det så var andra alternativet bad, dock rekommenderade veterinären inte det då det ej bör komma i kontakt med ögonen och Lucys problem är så nära ögat. Så resultatet blev att hon ska prova en medicin som dem använt till att bota liknande i Nya Zeeland med gott resultat men aldrig här i UK. Verkar iaf enkelt då hon bara ska ha en tablett nu och sen en om tre månader och sedan är det klart! Återbesök hos veterinären om två veckor dock för att se om det gett något resultat.

För övrigt idag så har jag fixat och sytt om killarnas nya gardiner, beställde dem förra veckan och dem kom imorse. Eftersom killarna har små fönster i sina rum så beställde jag ett par gardiner som jag sedan klippte av på mitten och sydde om så jag fick två par. Nu hänger dem på plats i grabbarnas rum och vi är alla nöjda! Mollies nya kom häromdan och dem hängde jag upp sent igårkväll. Bilder får komma imorgon :)

Sen så har jag varit med barnen till frisören, var lite osäker om vi skulle gå då Mollie varit hängig även idag. Hon somnade i förmiddags och har haft lite taskig mage under dagen, men när det var dags för frisören så var hon pigg så vi gick. Dock verkar febern ha kommit tillbaka ikväll så får bli en hellugn dag imorgon. Fina blev barnen hos frisören hur som helst, och det kostar lika mycket att klippa alla tre barnen här som en av dem hade kostat i Sverige, win!


Mina fina, bild tagen imorse som grattis till Manne som fyller år!

trött tjej i förmiddags

En annan trött tjej

Nyklippta finingar! (alla bestämde frisyrer helt själva)

Inga kommentarer: