onsdag, mars 09, 2016

Lite halvskrytsamt inlägg

Ibland kan jag inte fatta att vi bor här, att vi är inne på fjärde landet och fjärde kulturen. De flesta människor upplever bara ett land på detta sätt i hela sitt liv... Jag tycker det är sjukt häftigt och även fast jag inte är framgångsrik och har värsta karriären så jobbar jag ändå i ett annat land och klarar det utan problem. För att vara en blyg tjej så tycker jag också att jag klarar mig bra och gör mig nya fina vänner i varje land och på det hela klarar det här hoppandet från land till land bra. Jag trodde aldrig att det skulle bli så här när jag träffade Pelle för ca 12 år sen, men här är vi och jag ångrar inte en enda flytt. Varje flytt och varje land har gjort mig starkare och erfarnare, och vi har fått uppleva så mycket häftigt! Mitt liv är ett äventyr och jag älskar det!

Idag var jag på lekgrupp med Mollie och pratade med en annan mamma, vi liksom klickade och pratade länge. Det är kul när det blir så, kanske kan bli en vän i framtiden :)
Annars idag händer inget märkvärdigt direkt, ska jobba ett par timmar ikväll men förutom det så blir det de gamla vanliga.

Igår var jag på kvartsamtal på Mollies dagis och liksom killarnas fröknar så hade hon inget negativt att komma med. Jag kommer verkligen överens med hennes fröken och vi satt o pratade om ditt och datt. Mollie är en god vän, pratar flytande engelska med perfekt uttal och går alltid all-in när hon får någon uppgift. Det var trevligt, jag menar vem gillar inte att få höra bra saker om sina barn?! :) Så stolt över alla tre barnen, så härliga och välartade! Jag tar åt mig äran för det, jo det gör jag, tre olika personligheter så kan inte bara var tur :)

Alex har dock haft ett par tuffa dagar med lite av en förnedring av en fröken i skolan då han hade tuppkam som tydligen av ngn anledning inte är ok i skolan. Hon bad honom gå och tvätta håret för att detta inte var accepterat i skolan... Han blev jätteledsen och fick förstöra den frisyr han tyckte va så fin på skolans toalett... Detta var inte hans vanliga fröken utan musikfröken på skolan och jag tycker inte man gör så mot en 7åring. Han var jätteledsen när jag hämtade honom och jag fick ha ett samtal med hans vanliga fröken. Är ju inte hans fel, det var ju jag o Pelle som inte kunde de reglerna och gjorde tuppkammen på honom... Hans fröken höll med och sa att hon hade låtit det vara och hade tänkt informera oss om det efter, lite mer av rätt approach tycker jag.
Igår när vi trodde allt var bra med honom igen så ramlade han så illa på gympan att han slog upp ett stort sår på knät... Nu haltar han runt och har jätteont, stackarn! Så idag hoppas jag grabben haft lite mer tur!


Älskade Alex

Lucy testar Mollies tofflor!

Skypar med Sverige

Inga kommentarer: