lördag, februari 20, 2016

West Wittering och jobb

Igår hade vi tänkt ta tåget in till London efter att jag hade jobbat klart då Pelle var ledig, men vi visste inte riktigt vad vi ville göra i London så det slutade med att vi tog bilen ner till West Wittering beach (där bilderna i headern på barnen är tagna) istället. Solen sken i Woking när vi åkte men när vi kom fram till stranden och havet så piskade vinden och regnet öste ner. Vi tog dock en timmas promenad på stranden ändå, vad gör väl lite väta när man har havet så nära inpå?! Vi är ju stora havs-älskare och vi laddar batterierna som bäst på en strand eller klippa vid havet. Att åka till havet var också en mycket bättre lösning för Lucy som fick en riktigt promenad ist för en tråkig ensamdag hemma. Så win-win för oss alla!

Idag har jag jobbat ensam för första gången, jobbade dessutom delad tur så både morgon och kväll och det har gått jättebra. Jag har än så länge bara två klienter som jag åker till så det blir inte så många timmars jobb, men det känns bra att ta det lugnt och lära känna dem och deras rutiner först innan jag måste lära mig mer. Jag var lite orolig då jag blev varnad för att den ena personen skulle kunna vara otrevlig mot mig men nejdå, allt har gått så bra så! Imorgon jobbar jag morgonen och sedan hämtar vi äntligen våra älskade barn på flygplatsen! Gud så jag längtar! Jag hoppas på noll förseningar så jag får krama dem så snart som möjligt!!!


Finaste vovven

West Wittering beach

West Wittering beach, mer bilder kommer när jag hunnit kolla dem i kameran

Inga kommentarer: