torsdag, februari 04, 2016

Leklust

Idag har vi återställt Mollies rum och Alex gamla säng har flyttat ner i garaget. Nu är det slut på besök för en tid framöver och Mollie behöver ingen extra säng i sitt rum. Så mer plats för lek så mamma slipper trampa på hela bondgården när hon ska titta till Mollan på kvällen eller lägga in rena kläder i garderoben... :)

Mitt liv är inte så intressant just nu, jag har inte kunnat börja jobba pga bilförsäkring och för att vi inte får bilen förrän i helgen så jag går mest här hemma och pillar. Jag leker lite med Mollie, ni vet pärlar, play doh, målar och så ställer jag i ordning hennes leksaker och då kommer hon igång och leker :)

Någon annan som vill leka hela tiden just nu är Lucy, det är otroligt vad medicinen har fått fart på henne. Infektionen i nosen ser ut att ha försvunnit redan och hon kliar nästan inget alls då hon fått medicin mot det också. Jag är så himla glad över hur snabbt det förbättrats. Sen kan hennes ökade leklust och humör gå hand i hand med att hon precis slutat löpa och kommit ut ur den lilla depression hon brukar få samtidigt som hon löper. Nå jag skulle gissa att båda bidrar, hur som helst är jag bara glad över att hon verkar må bra igen!

Nu ska vi snart hämta killarna och få iväg Alex på scouterna, med först måste han avslutat sitt projekt till skolan som måste vara klart till imorgon. Han har haft en månad på sig men som vanligt med den killen så händer inget om man inte pushar. Så idag får jag pusha lite extra så att det sista blir klart.


Sötaste Mollie

Inga kommentarer: