torsdag, februari 25, 2016

Suck...

Men alltså, Pelle å jag och bilar... Kanske att vi ska lära oss lite om bilar så vi inte köper grisen i säcken nästa gång haha. Efter mycket krångel och hjälp från grannar så kom jag iväg till verkstaden för att få fixat punkan på bilen. Killen på verkstaden var mycket trevlig och inte i närheten av så nedlåtande som grabbarna i Gib va, han muntrade upp mig och sa att här behöver man inte byta däck i par som man gör i Sverige och att det skulle vara fixat på 45min.. håhå, så jag och Mollie gick och fikade och när han väl ringde så inledde han med "bad news", jaja det vet man, det betyder att det blir dyrt... Och japp, alla fyra jäkla däcken behövde bytas pga hårt slitage och antagligen felaktig hjulinställning. Katjiiing, nästan lika dyrt som bilen var i inköp blev det... Men nu får vi fina lagliga däck och bra hjulinställning. Och om bilen som är gammal bestämmer sig för att stendö nästa vecka så går ju dessa att sälja begagnade får en hyfsad peng iaf. Men inte roligt!
Sitter och väntar på ett samtal från dem om att bilen är klar så jag kan hämta den så att jag och Mollie kan gå till parken med Thomi och Artemis som planerat. Inget skrivet den här morgon... det blir en lång kväll... suck...

Och när jag ändå gnäller... Våran vovve som redan har lång journal hos veterinären behöver mer återbesök för sina hudproblem. Efter två veckors antibiotika så såg det bättre ut men nu en vecka senare så har mer päls ramlat av och hon har som små finnar som blöder i ansiktet... Så jag har googlat runt och det verkar stämma rätt bra överens med rävskabb... Och räv har vi många som stryker runt i området så att hon ska ha plockat det från dem låter inte helt otroligt heller. Och som vi alla vet så dör rävar om dem förblir obehandlade av skabb så vi behöver definitivt mer hjälp från veterinären. Tur jag har börjat jobba iaf, för shit vad utgifter det är just nu!!!

Lucy

Inga kommentarer: