torsdag, februari 25, 2016

Jobb, jobb och Westlife

Idag har jag varit ledig från jobbet, nja iaf det jobbet som jag måste köra bil till... Det andra jobbet, att skriva, fick jag tyvärr inte ledigt ifrån utan har fått knö in i vårt schema allt eftersom dagen har gått. Det är mycket olika jobb just nu, på Home instead som hemtjänstföretaget jag jobbar för heter så har jag fått massa jobb för en tjej som är sjukskriven och lite efter en som slutade förra veckan. Men jag tror att jobbmängden kommer minska så fort hon som är sjukskriven kommer tillbaka så det är lika bra att mjölka den kon så länge det går. Lite olyckligt är det dock att detta skrivjobb kom precis samtidigt, så jag fick gå från att inte göra nåt till att jobba med två olika saker under en period. Plus att ag dessutom fortfarande har Mollie hemma tre av fem vardagar pga jävligt dyrt dagis... Så det är lite pussel just nu. Sen har bilen dessutom åkt på punka så den måste lämnas in imorgon om jag ska kunna vara på jobbet kl 8 på fredag morgon... vi får se om dem kan laga punkan eller om vi åker på att byta däck också, alltid är det väl nåt va!?

Men jag och Mollan har haft en bra dag, vi startade den med lite spel och muffins innan vi tog ut vovven i det friska vädret (-2 grader). Sedan stod lekgrupp på vårt schema, och idag efter halvtid vart det lite roligare för mig för då kom även Thomi och Artemis. Mollie och Artemis älskar varandra trots 2 års åldersskillnad och det var så roligt att se hur de bägge sken upp när de fick se varandra :) Och efter lekgruppen blev det en sväng på stan med Thomi och Artemis, dem behövde byta något på leksaksaffären och jag behövde muta Mollie lite för att få jobba. Passade även på att fylla på min telefon och handla lite mat.

Sen var det meningen att vi skulle ha playdate med Nadine och hennes barn, och eftersom min bil hade punka så löste jag det med N och skolan så att killarna fick åka med henne. Men tyvärr upptäckte Nadine när hon hämtade barnen att Oscar var sjuk så det blev inställt, men hon körde hem mina pojkar ändå.
Så jag fick tid att fixa två sorters pannkakor till middag och skriva lite till innan det blev mys med barnen.
Kvällen har jag spenderat med att skriva texter och nostalgiskt kolla på Westlife på youtube. Det är lustigt med Westlife för på den tiden jag lyssnade på dem så var inte youtube typ uppfunnet och jag hade inte tid att se på MTV då TV3 gick hela tiden hos mig så den enda kontakt jag hade med musik var via CD-skivor och radio, så alla dessa musikvideos har jag typ aldrig sett :) Och fasen vad töntiga videos haha!! Och kilen ajg då tyckd´te va så dööööösnygg är ju med dagens ögon inte mycket att ha, ser ut som en stor barnrumpa som tror att han är nåt...

Nåja, nu ska väl tanten här krypa i säng så jag orkar upp och göra nån nytta imorgon också. VI hörs.

Hon är charmig när hon vill

Undrar just vem som är ute och går med vem?

Inga kommentarer: