lördag, januari 31, 2015

Recap Sierra Nevada

Vi hade några fantastiska dagar med dem bästa förutsättningarna för bra skidåkning i Sierra Nevada! Solsken, bra snö och runt nollan. Första dagen var toppen för mig, jag orkade mer än förra året och hade mer kontroll. Barnen älskade det och åker fantastiskt bra för sina åldrar, Mollan åkte med farfar och sjöng i backarna av glädje :)
Andra dagen led jag av nåt magvirus och vågade mig inte ut, högst troligen en släng av det Alex hade, men precis som för honom så gick det över relativt snabb och jag kunde efter några timmar i sängen/toan ta mig ett härligt bad och sedan gå ut och fota omgivningarna och senare familjen när dem kom åkande. Jag provade lite nya inställningar med kameran och kände att något klickade till i mig, för gisses vilken skillnad det blev i vissa lägen.
Dag tre var vi alla på det igen, Pelle något handikappad pga ett fall när han hoppade på snowboarden, han tror han drog axeln ur led men han ha rinte varit till doktorn och kollat upp det. Grabbartna ville köra snowboard så vi hyrde utrustning och sen fick dem turas om. 3 åk fick jag den dagen, varav två var plogandes långsamt med Alex på brädan, det dödade mitt knä och jag gav upp och satte mig på ett café tills det var hemgång.
Rekommenderar skidåkning i Sierra Nevada som ligger en halvtimmes körning från Granada, 1½h från Malaga och 2½h hemifrån oss. Stort liftsystem, trevlig by och awesome väder!

Klicka för större bilder.

Från vårt hotell

Från backen utanför vårt hotell

Alex missade avfarten lite och tvärbromsar

Alex den röda

Coola Jamie, kom i sådan fart att jag missade honom

Mollie och farfar

Hur cool är Mollan?!

Pappa Pelle

Farmor Anna och farfar Johan stretchar
coola kottar

Sunset

solnedgång

I en tunnel på vägen hem, vi tog fel väg, men inget vi ångrar. Älskar denna bild!






Inga kommentarer: