tisdag, januari 13, 2015

Ja just det, bloggen....

Sorry, jag är lite låg i stövlarna just nu så bloggen orkas inte riktigt med, jag flyr undan istället och kryper upp med en god bok när jag får en lugn stund. Man kan säga att det är mitt sätt att fly verkligheten, jag har en sådan inlevelseförmåga :)

Men igår var jag, Mollie och Lucy på strandpromenaden med Camilla och Louise och deras hundar. Lucy blir som förbytt och sliter i sönder mina händer (dvs drar i kopplet), hon är ju på inget sätt aggressiv eller illvillig men hon vill så förtvivlat gärna leka och inget annat kan distrahera...Men det är en träningssak som allt annat med en valp.

Sen så jobbade Pelle hemifrån så jag kunde lämna Mollie hemma när jag hämtade Jamie så vi fick lite egentid, han är väldigt törstande efter det just nu... Och sedan hämtade vi ju Alex men han var inte så social, han är trött och lider av att det blir ändrade dygnsrytmer som det har varit när vi varit lediga.

Fick även anmält Jamie till after school clubs, det blir nya grejer denna termin då dem ändrat om. Dessutom blev det saker som kostar pengar, dem har i stort sett tagit bort alla gratissaker tyvärr. Men han ska gå i Cookery dvs matlagning på onsdagar och sedan fortsätta med fotboll på torsdagar. Dock har fotbollen gått från o vara gratis till att kosta hela 6 euro per tillfälle... Men det är klart ungen ska få hålla på med saker han tycker är roligt!

Idag har jag städat, ja det är typ det jag har gjort förutom att busa med Mollan och varit ute med hunden. Om en timma ska jag hämta Jamie och sedan får vi hitta på något att roa oss med, för Alex vill fortsätta med fritids på tisdagarna även om det inte behövs nu när Jamie inte har nån club då... Får se vad vi hittar på, det finns en lekplats en bit från Alex skola som vi kanske går till, beror lite på om jag får med mig Mollie eller inte (Pelle jobbar hemifrån idag med).

Ja men det är typ det som har hänt här hos mig, förutom en massa bokläsande, hur är det med er?

Promenix i San pedro



Myskorvar här hemma

Dagens Mollie och Lucy

Inga kommentarer: