tisdag, januari 06, 2015

Last day

Idag vart sista dagen på lovet här hos oss och det tackar jag för, killarna behöver verkligen tillbaka och träffa kompisar och få lite rutiner igen! Och Mollan och jag vi påbörjar nedräkningen, för om tre veckor börjar även hon på skolan, fast dagis avdelningen då! Och vad ska jag göra då kanske ni undrar, tja, det börjar jag också undra :) Nej men fick reda på att jag kommit in på en kurs jag sökt i bildbehandling, kommer inte ihåg exakta titeln. Sen står jag fortsatt som reserv till förskoleutbildningen, dock har jag nu plats 4 så det känns ju som att chansen fortfarande finns! Om jag kommer in så blir det plugg vilket gör mig rätt nervös då jag knappt minns hur man gör... Och kommer jag inte in så får det bli att skaffa lite extra arbeten, kan nog avlasta Pelle lite på hans jobb, jag tänkte kolla på lite översättningsjobb igen och vem vet kanske kan jag få lite skrivjobb igen också. Det löser sig nog tror jag, ja är ju iaf antagen till en kurs så lite plugg blir det ju hur som helst :)

Idag har jag gjort hälften av det jag hade tänkt mig, fast än är inte dagen över så jag kanske hinner med lite till. Dock har jag hunnit få ut barnen och leka ett tag, vi gick till tennisbanan där grabbarna körde sina inlines medan Mollie körde sin springcykel, lätt hennes bästa julklapp! Vi gjorde en slalom bana och hade lite race. Det var roligt, förutom att Alex surade, han har sovit för lite. Med flit faktiskt, Pelle väckte oss alla innan han gick till jobbet imorse för att vi skulle vända på dygnet lite lätt inför skolstart, smart, men resulterade i en trött och grinig Alex.


Glad Mollan

Jamie jagar Mollie

Mollie ställde upp på en bild frivilligt!

Här kommer Jamie

Ok två bilder frivilligt, här poserar dem

Grabben och hans hund, älskar denna bild!

Alex och Lucy

Syrran muntrar upp storebror!

Bakade släta kardemummabullar idag och gjorde semlor!

Inga kommentarer: