fredag, januari 30, 2015

Blandad kompott

Gisses, min delning på fb i förra veckan hade galen effekt på antalet läsare, som såklart droppade av under min frånvaro. Jag vet inte om jag är bekväm med att ha så många läsare iaf, hur många människor som jag egentligen inte känner vill jag ha in snokande i mitt liv? Skriver ju inte här för att få en stor läskrets utan för att minnas, för familj och vänner i Sverige och för att få ner tankar i ord.

Hur som helst så har jag ikväll suttit och gått igenom bilder från både Sierra Nevada och från när vi var på stranden i torsdags, och det är så jäkla många bilder att speciella inlägg från dem tillfällena får komma senare.

I övrigt idag så har jag fått städat upp i flykting förläggningen... Svärfar har putsat några fönster (standard när han är på besök) och svärmor fick i uppdrag att ta reda på deras väskor och innehåll så jag kunde dammsuga :) Sen har det packats om i bilar och solats på balkongen. Vi har hämtat killarna, haft bilhaveri i Marbella (som vi sedan kunde lösa), fikat på Pelles kontor, varit på simlektion och käkat kinamat till middag.

Imorgon ska svärisarna fara åter mot Svea rike, men innan dess är planen att äta tapas i Marbella till lunch. Och Innan det lär kaos råda då det ska duschas, packas och få ordning på vart alla grejer ska bo till nästa gång dem ska användas. Det där är en balansgång, hur ska jag kunna planera inför nästa vinter redan nu, och tänk om vi kan åka till västkusten på besök i mars och alla vinterkläder har flugits till sthlm, vad gör vi då? tänk om det börjar snöa här... eller så spelar det ingen roll för ungarna har fått en växtspurt och vuxit ur allt ändå till nästa gång dem behövs...

Näe nu ska jag nog sova lite, avslutar med en bild på mina fina från stranden häromdan!



2 kommentarer:

Gabriella sa...

Tänkte berätta hur jag hittade din blogg o varför jag läser den:) det var en annan blogg som nämnde den (http://lindah.se/underbara-fuengirola/). Min familj (jag min man samt två av våra tre barn)funderar på att flytta utomlands till Malta eller Spanien och därför läser jag gärna bloggar där jag kan få en bild av vardagslivet i dessa länderna.Så din passar mig perfekt ;) Ha det gott i värmen /Gabriella

Nathalie sa...

Roligt att höra, har du några frågor ang livet här nere så är det bara att fråga. Men förutom värmen och språket så tycker jag livet rullar på som det skulle ha gjort hemma i Sverige :)