måndag, september 22, 2014

Lite deppig

Går just nu runt med en ständig olustkänsla i kroppen, känns som att jag inte riktigt hör hemma någonstans... Jag känner att jag inte riktigt räcker till för Mollie, att jag inte kan organisera tillräckligt bra aktiviteter, det blir mest lek och film här hemma och det känns som hon behöver mer. Sen känner jag väl mer och mer att jag behöver jobba, att jag behöver bidra på ett annat sätt. Men jag vet inte vad jag vill eller kan jobba med... Jo många tankar rör sig i huvudet idag och även fast det finns o greja med här hemma så orkar jag inte ta tag i det. Jag undrar ja om jag håller på att bli deppig på riktigt? Jag hoppas att lilla Lucy ska kunna vända min onda spiral men samtidigt känner jag att jag måste försvara beslutet att skaffa henne. Ja det finns andra hål att stoppa pengarna vi lägger på henne men hon kommer ge oss så mycket annat. Näe det är ändå vårt beslut och jag tänker inte skriva mer om det, och ni som tycker vi är lite dumma i huvudet kan väl hålla det för er själva? För faktum är att vi alla längtar så det gör ont nu, och även fast processen gick väldigt fort så känns det ändå helt rätt!
Bi hade ju egentligen tänkt ta en stray dog, jo jag var helt hundra på det men så fick Pelle syn på annonsen för dessa sötnosar och föreslog att vi skulle höra av oss. Har fått höra lite skräckhistorier om stray dogs också så vi tänkte att man kan ju alltid prata med dem lite iaf, frun i huset är dessutom svensk och när det gäller djurhållning så känns det tryggt. Tja pratade lite på telefon och sen bestämde vi att vi skulle komma och kolla och prata mer, och på den vägen är det!

Ska se om jag orkar ta tag i dagen nu när jag fått skrivit av mig lite, behöver börja valpsäkra huset ;)


Magisk himmel häromdan

Jamie läste för syskonen igår

Jag bakade lite bröd igår

Vi shoppade lite till lilla Lucy

Imorse i bilen, lämnade av Pelle tidigt i San Pedro så blev sittande utanför Jamies skola en kvart

Inga kommentarer: