fredag, september 05, 2014

första veckan till ände

Sådär, fredagen har nått sin ände och vår första vecka med våra nya rutinerhar nått sitt slut. Jag kan inte säga att allt flutit på felfritt men med hjälp av sköna vänner så har jag lyckats sy ihop allt! Barnen trivs båda två i sina nya skolor och vi får ihop tiderna även fast det ger mamma lite huvudbry ibland... Båda börjar i skolan klockan 9 så jag får droppa Jamie 8:45 då han kan komma in på skolan och sedan raca till Alex skola för att få in honom i tid. Tyvärr har ingen av skolorna bra och lättillgängliga parkeringar så varje dag blir ett litet äventyr, speciellt vid Jamies skola där jag en dag garanterat kommer att få en skrapad sida på bilen då det är så trångt... Men eftersom vi kommer tidigt på morgonen så funkar det, men då Alex slutar kl 15 och Jamie 15:15 så kommer jag rätt sent för att hämta Jamie och det här med bilen kan bli lite tricky. Men jag är smart framför lat och brukar parkera långt bort på vägen och gå en bit ist för att riskera att skrapa sönder bilen mot nån ivrig skolskjuts...
Men men det funkar och att barnen trivs är ju såklart det viktigaste! Rutiner kommer vi komma in i och det kommer inte verka så himla krångligt om några veckor hoppas jag :)

Idag har det dessutom varit välkomsttal på Jamies skola och sen kl två bullfika på Alex skola för att lära känna andra föräldrar. Trevligt båda delarna men det var synd allt hamnade på samma dag... In emellan hängde jag hos fam B som dessutom va snälla nog o passa Mollie medan vi var på mötet i morse.

Förutom skolstress så har jag denna veckan påbörjat ett nytt liv, nummer en miljon i antal försök med det där men hur som helst så har jag inte ätit socker (inte ens på bullfikan idag) och rört på mig. Idag är första dagen som jag inte rört på mig under ordnande former, i onsdag power walkade och strandgymmade jag med Camilla i San Pedro och igår simmade jag 50 längder igen. Men ikväll är inte Pelle hemma så då vart det lite svårt att få till det, och ibland måste man ju få ha vilodag också :)

Imorgon är det egentid med Camilla på Ikea, i love it! Undrar om hon börjar tröttna lite på mig nu? haha... Hur som helst är jag glad att ha en nära vän nära tillhands!

Kan inte bjuda på några bilder då Pelle har min mobil, men imorgon kanske...

Inga kommentarer: