måndag, maj 27, 2013

Playdate

Mitt i allt flyttpackande så har vi haft en underbar dag idag utan det minsta packande, om nu inte packa lunchväska räknas ;) Det är public holiday i Gib idag, dvs röd dag så vi haqr varit lediga :) Dock har Pelle jobbat för att kunna ta ut denna dag som ledig vid senare tillfälle. Så jag och barnen har varit till botaniska trädgården här som har en fin lekpark och träffat Kamila och hennes två söner Akim och Karim som är 7 och 5 år gamla. Dem går i samma skola som grabbarna och jag har lärt känna Kamila på lekplatsen, vi brukar sitta och prata men detta var första gången som vi hade planerat att ses utanför skolans områden. Och ja, vi hade det toppen!! Vi hade tagit med oss lunch som vi åt i skuggan vid lekplatsen och alla barnen lekte på jättebra. Hennes killar är väldigt omtänksamma och tycker att det är roligt att hjälpa till med Mollie också. Vid tretiden hade vi tröttnat på parken då vi hade spenderat 4 h där, men ingen ville gå hem så vi tog bussen ut till Europa point där det finns en till fin lekpark och ett café där vi blev ytterligare några timmar. Jag har njutit i fulla drag av att se mina killar leka med kamrater utanför skolan, pojkar som är uppfostrade och trevliga, som inte slåss, spottas eller ljuger! Och Kamila och jag kommer bra överens så vi har inte suttit pinsamt tysta precis :) Jag tror och hoppas att detta är starten på strålande vänskap för både oss och barnen!

En annan bra sak med att det har varit röd dag är att det går snabbare tills det är fredag och flytt! För det känns som söndag idag så det faktumet att det är tisdag imorgon kommer bli en väldigt bra bonus! För nu vill jag faktiskt bara få den här jäkla flytten överstökad! Tror jag ska börja packa kläder imorgon, vi behöver ju inte ha garderoberna fulla när det bara är några dar kvar. Sådeså!

Och såklart så har jag fotat en hel dag med nån smet på linsen, en grej jag måste lära mig och kolla... Var dessutom med lilla kameran så inga mästerbilder... Men bjuder på dem bästa från dagen!


Mina tre fina i väntan på dem andra

Kanonklättring

2 små gorillor som klappar sig för bröstet

En sjukt nöjd tjej bestiger kanonen

Kör flygplan i lekparken

Mollie klättrar

Kamila

Alex hittade en ny fin kompis

Kamila och Karim

Akim och Karim på äventyr

Väntar på bussen, funny faces pic, den andra med normala smile blev suddig tyvärr


Karim och Mollie

Nlie och coola Mollie

Cool Alec

Actionbild, fem barn i en gunga

På bussen på väg hemåt



Inga kommentarer: