måndag, maj 20, 2013

Bra start?

Började dagen idag med att besöka en Doktor i ICC, tiden var bokad åt Alex som klagat på ont i halsen i flera veckor men även jag har haft ont i halsen ett tag så jag bad honom kolla mig med. Och jodå, vi hade båda en infektion i halsen och fick penicillin utskrivet... Så en halvbra start på nya veckan kan man väl säga. Men vi har ingen feber eller nåt, bara ont i halsen så jag har kört på städning medan barnen har vilat. Det är bittert att behöva göra det första dagen efter hemkomst när man själv inte varit med och stökat ner, men dem har försökt att hålla det rent så jag klagar inte. Det är ju mitt jobb att hålla rent och snyggt här hemma tillsammans med att ta hand om barnen och det är ändå något jag trivs bra med. Det är väldigt tillfredsställande att städa rent och tömma tvättkorgarna tycker jag :)

Jag har inte hunnit gå igenom bilderna från helgen och jag har ingen aning om hur bra dem är, jag har nämligen kört på manuell inställningar på det mesta. Var många år sen jag körde manuellt, men vill man satsa på något så måste man köra hårt från grunden. Finns mer trix o lära sig med kameran och massa mer övande innan jag är redo o köra på allvar dock. För att inte tala om utrustning...


Inga kommentarer: