tisdag, maj 28, 2013

kvällspladder o allt möjligt



Sista plocket som inte ska användas tills på fredag och är idag fixade, dessutom så är 4 maskiner med tvätt tvättade och hängda. Så nu väntar jag mest på att tiden ska gå... Kan det inte bara bli fredag imorgon? Det hade varit bra ur flera aspekter, den ena såklart för att då flyttar vi men sen också eftersom då vore mitt tandläkarbesök redan avklarat och vi hade haft helgen framför oss :) But no such luck... Så jag får fortsätta att vänta till flytten och bäva inför tandläkarbesöket. Jag är egentligen inte tandläkarrädd men jag har nålfobi som bekant och jag är hyfsat övertygad om att dem kommer vilja bedöva mig. Jag måste även se till att få antibiotika innan ingrepp i munhålan så i värsta fall blir det inget med nåt... Får ringa imorgon och fråga dem om jag kan ta en tablett av det jag har kvar sen jag hade halsfluss eller om dem kan skriva ut nåt imorgon eftersom det bör tas en timme innan behandling... Krångel krångel... Sen är jag rätt övertygad om att jag kommer behöva fixa flera tänder, speciellt en till som faktiskt gör mer ont än den trasiga som jag inte känner nåt ifrån. men gud vad skönt det känns ändå att tanden gick sönder och att jag äntligen fick tummen ur och kommer iväg till tandläkaren! Det är tydligen extra viktigt för mig med hjärtfel att hålla reda i munnen fick jag redan på när jag var hos doktorn sist, hade jag vetat det innan hade jag kanske dragit tummen ur röven lite tidigare! Men hepp hepp, nu är jag på väg så nu får det inte hända nåt så jag inte kommer iväg!

Annars då, tja, mest flytt i skallen. Ingen barnvakt på fredag så vi kommer enbart flytta påsar och lådor då och sen på lördag kör Pelle och några vänner dem få möbler vi har. Fast vi har faktiskt samlat på oss några nu; utebord och stolar, skrivbord, våningssäng, spjälsäng och ett litet lekbord till barnen. Men vi kommer högst troligen sova i nya lägenheten på fredagkväll iaf, fast det kanske är korkat, vi borde kanske sova här och passa på att köra grovstädning av kök och badrum på kvällen när barnen sover! Aha, så långt har jag inte tänkt innan. Det är bra att sitta här och skriva och låta tankarna flöda för nya idéer föds hela tiden :)

Hittade just en fotoskola som skickar hem material varje månad så man kan lära sig mer om fotografering. Låter ju toppen fast jag tycker det är för långsamt ;) Dessutom så antar jag att materialet inte skickas hit så får nog fortsätta leta... Finns ju så mycket på internet så ska nog lösa sig. Jag vill så gärna men när jag läser om det så blir allt bara en blurr och så får jag läsa om ca 7000 gånger och sedan kanske det sitter. Jag har helt enkelt inte ett plugghuvud!
Men vad det verkar som så har mina barn fått bra huvudet för studier. Alex förvånade mig idag genom att börja redovisa för vilken bokstav alla ord börjar på, Hus börjar på H, tunnel börjar på T, lampa börjar på L osv... Jag blev helt mållös eftersom Jamie många gånger har svårt för det där och han har ändå två år av skola i ryggen. Alex går bara i förskola men har järnkoll så han lär få det lätt för sig med o läsa och stava!
 Jamie däremot är en jäkel på siffror och att räkna, där blandar Alex däremot ofta ihop det. Så hade dem bara kunnat samarbeta så hade dem kompletterat varandra perfekt! Mina duktiga killar!
Vi har dessutom börjat gå igenom allt på svenska och det går fint, dem har så här långt koll på siffror och bokstäver både på sve och eng. Nu ska jag och Jamie börja skriva och läsa på svenska också :) Mina små barn börjar bli så stora!


Inga kommentarer: