lördag, januari 28, 2012

Update - Dem sista dagarna o nästa vecka

Hinner inte med min dator så mycket, jag saknar faktiskt ett riktigt skrivbord o ha datorn vid med en bekväm stol som man kan sitta i med bebis i famnen. Antar det är en av nackdelarna med o bara ha en laptop... Sen så är min mobil modem till datorn här i Sverige så plockar jag med mig den för o gå någonstans så kopplar internet ned eller så laddar mobilen ur då de drar så mkt batteri o dela internet. Men om en vecka far vi till Gib o där kommer mobilen få vila så då kanske datorn kan stå online mer o då blir det lättare o bara titta förbi...
Nåja nu sitter jag här, på golvet förvisso för att kunna gunga babysittern kontinuerligt för annars tjuter Mollie men jag är iaf vid datorn. En av fördelarna med laptop, man kan sitta med den på golvet ;)
Känner mig lite smått mentalt slut då Mollie inte har varit så nöjd den senaste tiden. Senaste kvällarna har hon hållit låda och haft enormt svårt o komma till ro och tja idag verkar de vara samma visa fast mildare version. Har konstaterat att hon inte gillar när jag äter mjölkprodukter och häromkvällen tänkte jag mig inte för utan gjorde dipp på gräddfil och jag gissar att detta är efterdyningarna av mitt misstag... Så får verkligen börja tänka mig för! Inte kul för nån av oss när jag tabbar mig...

I torsdags var vi på bvc där de konstaterades att Mollie gått upp ytterligare 200g o 1cm. Gick även en vända på torget där jag fick växlat barnens spargris-pengar till sedlar. Banken har tydligen slutat hantera kontanter?! Det är ju för fan en bank! Nä jag fick gå till coop som hade en pengaräknarmaskin och växla till sedlar då. får ju ändå inte in dem på kontona men jag får väl föra över från våra konton till grabbarna o så använda kontanterna själva... Jävla omständigt!
Torsdag kväll kom pappa, brorsan, Emma o Ellie förbi så jag fick hjälp till containern med allt som skulle slängas och umgåtts lite med dem :)

Igår var vi en vända på torget på dagen där det blev presentköp till Jamie o godis. På kvällen kom mamma hit o åt middag med oss o när Alex somnat såg jag o mamma på film. Och sen spenderade jag o mamma mycket tid med o gå runt med Mollie...

Idag har vi varit ute på en uppfriskande promenad med Pappa o Ville (pappas hund). Var väldigt skönt o komma ut o röra sig och träffa pappa på tumanhand :) På slutet bröt Alex ihop, varför är fortfarande ett mysterium men han skrek o grät sista km, inte lika skoj...
Resten av dagen ska vi inte göra så mycket hade jag tänkt, jag har ont i huvudet o är trött så får bli inomhus aktiviteter. Om tillfälle ges kanske jag packar lite mer. Har dem sista dagarna packat badrummet nere, mitt sovrum, en kartong till i köket så är mest de sista i hallen och vardagsrummet kvar. Och så får de blir lite mer i slutet på nästa vecka i köket, tvättstugan o badrummet för o ta de sista som vi fortfarande behöver just nu. Kommer iaf hinna klart innan jag lämnar Sverige och det känns skönt!!

Planen för veckan i övrigt är o hinna med o träffa vänner o familj så mycket som möjligt. Imorgon blir det en vända hem till mormor, måndag ska jag göra magnetröntgen på morgonen men annars inget inbokat. Tisdag blir det nog torp med Pennan, onsdag blir det Brastad för o hälsa på Emma o en snabbis till Jeanette, Torsdagen är än så länge öppen men får väl knö in o träffa familjen där o sen ska här ju packas resväskor o flyttlådor också. Fredag var pappa ledig så då hade jag tänkt träffa honom och på Lördag flyger vi till Gibraltar, finally!! En vecka vecka kvar bara o sen lämnar vi Sverige för denna gången, familjen återförenas, underbart!

Inga kommentarer: