måndag, januari 16, 2012

Så trött!

Så jäkla trött idag, 2 dar med mindre sömn än jag vant mig vid börjar ta ut sin rätt. Inte för att Mollie sover dåligt men igår gick vi upp vid sju och jag har vant mig vid o få ligga till åtminstone nio... Och idag så skulle Alex upp vid halv åtta och innan har Pelle fixat frukost osv åt honom o Jamie men idag var det bara för mig o kliva upp o fixa. Fast jag gick o la mig igen sen för Mollie ville ha mat, men blir ju inte nån direkt djupsömn när man vet att Alex är uppe ensam... Så ja, ikväll är Nlie trötter! Men jag får dåligt samvete av o sitta här även fast jag röjt badrummet nere idag. Men det känns ynkligt efter att ha gjort betydligt mer andra dagar... Men igårkväll efter att ha bloggat så röjde jag bland barnens leksaker o plockade ut det som ska till Gib och slängde lite mer, jag packade även en resväska full ed saker som ska till Gib. Jag kommer få köpa några nya resväskor för o få med resten av sakerna som ska med... Bara alla dessa kläder...
Well, det är inte många kartonger packade men jag har rätt bra koll ändå på allt så kommer gå fort när man väl börjar ösa ner saker... Kontoret hade jag tänkt ta idag men jag klev in, tittade mig runt, släkte lampan och gick upp :P Nä, det kommer krävas betydligt mer energi för o ta tag i det rummet! Kanske, kanske att jag orkar packa böcker ikväll, men jag är tveksam :P

Idag har iaf varit en bra dag, Anna hörde av sig i förmiddags vilket resulterade i en heldag med henne :) Hon kom hit och när vi alla var redo så begav vi oss ut på promenad. Hamnade på torget där de vi sprang på Sandra som hade lunchrast så blev lunch/fika tillsammans allihop. Hur trevligt som helst :) Och sen blev det lite kikande i affärer innan vi gick hemåt. Sprang som vanligt på Carro på torget :P
Väl hemma så vart det bus o skitsnack innan jag fixade pannkakor till middag, skönt med sällskap vid middagsbordet av nån som inte sitter o sjunger konstiga sånger hela tiden som Alex roar sig med... O när Anna ick hem så blev det bad för barnen o sen somnade Mollie och hon sover fortfarande. Alex gick o la sig som vanligt och somnade på 2 minuter tror jag efter att ha fått uppmärksamhet o lek hela dan :)

Inga kommentarer: