onsdag, januari 18, 2012

Besök o flyttpackande

Puh en sån dag. Som jag skrev innan så har jag haft två missnöjda barn idag och det har tyvärr inte gått över. Dock sover Mollie nu o Alex ser på bompa så är lite lugnt, tack o lov!
Pennan o hennes lilla docka har varit på besök under dagen och det har såklart varit trevligt men Alex har varit en trött surpuppa som flippat ur flera gånger och Mollie har typ inte sovit på hela dan utan bara ätit o gnällt. Men en sak som är bra är att jag fått packat ner hela kontoret idag medan Pennan roade alla barn o höll mig sällskap :) Guld värt, Tack Pennan!
Så nu är allt som ska slängas på bottenvåningen slängt så nu är det bara o fylla fler kartonger! Och ikväll när Carro kommer på besök tänkte jag ge mig på o packa ner endel i barnens rum, man får passa på när nån annan vill bära runt på bebis ;) Social kan man vara ändå, jag är ju kvinna o kan multitaska :P Och så fort rullarna med sopsäckar som jag hade men som försvann nån dag när vi städade kommer fram så ska jag packa ner det vi har i klädkammaren också som inte används eller ska till Gibraltar... Så går framåt med flyttpackandet! Jag drar mig för o gå igenom köksskåpen men får väl göra det nån dag också... Skulle få tidningar av mormor imorn då vi ska hälsa på henne, så sen är det tyvärr fritt fram... Kök är fan det värsta o packa ner! Blä! Och imorse packade jag 2 kartonger med böcker i vardagsrummet, dock är dem böckerna så tunga så dom kan ja bara packa i bananlådor annars bär vi ihjäl oss :P Bara en bananlåda kvar här nere så jag får försöka ge mig på vinden nån dag, huga...
Okej jag svamlar :P Men skönt o få skriva ner hur duktig jag är :D och reda opp i skallen så ja vet vad som måste göras!

Igår var vi till Bvc och Mollie hade gått upp 200g till så nu väger hon ca 3600g :) Dock hade hon inte vuxit nåt direkt på längden, men det kommer nog.
Efter bvc åkte vi hem till mamma o Lasse o hälsade på, det slutade med att mamma klippte mig. Skönt o få lite fason på håret igen! Och på fredag åker mamma till Karin o klipper sig o då ska hon köpa hårfärg åt mig så jag kan bli ännu snyggare i huvudet :D jag har tröttnat på alla kassa hårfärger som finns i affärerna så nu får de bli frisörfärg! Tur man har kontakter så man slipper betala massa pengar på o låta en frisör kleta i det bara för o få färgen ;)
Det var iaf trevligt hos mamma o Lasse men Alex spårade ur lite och blev helt okontaktbar så vi fick ge oss efter några timmar... Men var nog ändå dax o åka hem.
Kvällen roade jag mig med o lyssna på Mollie som skrek o försökte få något gjort, inte den trevligaste av kvällar...

Inga kommentarer: