måndag, januari 23, 2012

packa, röja, städa....

Idag känner jag mig duktig! Och mina barn har varit jätteduktiga också för dem har låtit mig greja :) Bara klädkammaren och badrummet kvar nere o packa i ordning och det tänkte jag klara av ikväll när barnen sover, om nu Mollie samarbetar även då, kanske är o hoppas på för mycket... Men annars får det fixas under morgondagen, det är ju sorterat o klart så allt ska bara ner i lådor o säckar vilket är ett rätt smärtfritt o lätt arbete.
Det jag gjort idag är o packat ner dem stora grejerna som var kvar i barnens rum i lådor. Jag har även sorterat in rätt leksaker i rätt leksakslådor och satt på locken till lådorna som jag fick köpt igår då vi var på ikea med mamma o Lasse. Jag har packat ner dem saker som var kvar i skänkes högen på kontoret och så har jag tömt garderober och burit upp dem saker som skulle upp. Känns urskönt att nästan vara klar på nedre planet! Sen finns ju några saker kvar, som lite leksaker som Alex kan leka med när vi är nere, han har även två leksakslådor uppe, tvättmedel o sånt som behövs för o tvätta finns ju kvar. Vi ska ju bo här i 1½ vecka till så man kan ju inte ta bort allt heller...

Just nu är min pappa här o avlastar en stund, han är nämligen ute och åker pulka med Alex! Jag insåg att om jag skulle åka med Alex så skulle Mollie vakna, hon är nämligen en sån bebis som vaknar så fort vagnen eller bilen stannar...
Har fått dammsugit o packat en låda hör uppe men nu tar ja de lite lugnt.

Inga kommentarer: