söndag, januari 15, 2012

greja greja

Nu är Pelle borta o båda barnen sover så jag är tillbaka i bloggen ;) Ingen o bolla med rör upp massa tankar i skallen. Har lite grejer jag tänkte fixa med ikväll och nu verkar Mollie ha somnat till ordentligt så borde sätta fart innan hon bestämmer sig för att vakna... Men det är Bones på tv så jag multitaskar lite o ser på tv o skriver här.
Har insett att det är en del o göra innan vi ska till Gib... För det första måste jag gå igenom barnens grejer o bestämma vad som ska med ner. Sen ska sakerna packas ner. Badrummen ska röjas o packas. Kontoret ska gås igenom, och de som ska behållas ska packas ner men det jobbiga där inne är att gå igenom böcker o papper... all skit som står i tvättstugan ska sorteras (läs slängas) Och sen har vi förstås köket och alla småprylar som finns runt omkring i ett hus... Tur att det går fortare o packa ner än o packa upp! Men det är allt sorterande som tar tid, tur jag har 3 veckor på mig! Och det är tur man har vanan inne. Bara Mollie kan samarbeta så ska det gå hur bra som helst... hoppas jag :D
Ikväll blir det till o ta fram en resväska o fylla med dem saker vi redan samlat ihop som ska med till Gib som Pelle o Jamie inte fick med sig. Sen tänkte jag sortera barnböckerna. Ska återlämna dem böcker vi lånat av brorsan och packa ner grabbarnas favoriter i resväskan och resten i kartonger. Får se hur mycket miss M låter mig greja dock... Barn har ju en tendens o vakna med sämsta möjliga tajming :)
Förut idag roade jag mig med o gå igenom garderoben som är full av våra verktyg, eller tja, vår borrmaskin, skruvdragare, nån elektrisk såg o verktygslådan står där plus massa skruv o sånt. Det var en härlig röra som jag nu förvandlat till ordning, I love it. Några påsar slängdes dessutom i processen, det ger mig enorm tillfredsställelse o slänga saker just för tillfället :D

Nähä nu var Bones slut, dax o greja lite!

Inga kommentarer: