måndag, januari 30, 2012

Magnetröntgen, mjölkproteinallergi, vardagshjältar o panikflytt

Dagen idag har varit en konstig dag med flera moment av stress för mig. Bara att behöva vakna av klockan halv sju när Mollie somnade vid ett o sen va vaken mellan 4-5.30 inatt var sådär lagom kul... Att sen dessutom behöva ge sig av ut i massa minusgrader när man redan fryser av trötthet var väl inte heller någon höjdare. Men jag är enormt tacksam för att min mamma tog sig upp även hon o kom hit o vaktade barnen medan jag gjorde min tur till Göteborg och östra sjukhuset! Bilköer, Magnetröntgen, nål till kontrastvätskan och otrevliga sjuksköterskor var nog ändå den värsta stressen denna morgonen. Men jag tog mig igenom alltsammans! Var helt yr när jag kom ur MR men nöjd med o ha klarat det hela. Resultatet får min läkare o jag får veta det när jag kommer dit...
Väl hemma fick jag reda på att Mollie sovit sen jag åkt så hon hade inte varit till nå större besvär iaf :) Men hon va väl trött efter natten...
Kollade igenom mitt mjölkförråd i frysen o konstatera att den inte skulle räcka. Fick nämligen kontrastvätska vid MR o får inte amma på 24h... så jakten på mjölkfri ersättning tog sin början. Ringde bvc men dem hade inte teletid så fick prata in ett meddelande. Innan vi gick till ica här så tog barnen o jag en skön promenad i solen, Alex lekte o njöt för fullt. Lilla ica hade inte vad vi sökte så montera in oss i bilen o åkte till stora ica men inte heller dem hade mjölkfri ersättning. Mne vi handlade annat vi behövde o jag köpte även ett par tetra med vanlig ersättning, hellre ont i magen än att hon svälter... Hann ge henne lite sån ersättning innan bvc vid 17 ringer tillbaka o berättar att jag hittar mjölkfri ersättning på apoteket. Det hade jag redan insett då jag pratat med svärmor men inte orkat ta mig ut igen, men efter lite diskussioner med bvc så ringde jag min pappa som snällt nog åkte o köpte det åt mig! andra hjälten idag, den första va såklart mamma!
När Alex äntligen var i säng o jag skulle slappna av i soffan så ringer Pelle o berättar att 2 olika familjer hört av sig för o hyra sen han la upp annons på blocket förut idag. En som hade mailat o bett om info och en familj som behövde ha bostad redan på lördag... omöblerad I might add... Well, efter mkt prat o tårar från min sida så kom jag fram till att jag inte tar på mig en panikflytt ensam... Nä, en månad sen förlossningen, ett hjärta som inte är i form, en 3åring o en bebis är inte några bra argument för att företa sig detta... Jag tror jag hade gått in i väggen.
Så nu vet jag inte hur de blir med hyresgäster, men 2 intresserad så snabbt känns ändå positivt ändå. Snälla håll era tummar o tår!!
Nu ska jag sova, e dödligt trött!

Inga kommentarer: