lördag, augusti 13, 2011

Städar

Jodå, jag lovar, bilden är äkta! Vi har faktiskt fått städat hela lägenheten idag, det enda som är kvar är o skura toalett o handfat i ena badrummet och så skura av balkongen.
Det hela började med att Alex kissade ner sig, så jag stoppade honom i badkaret vilket resulterade i att bägge barnen badade. Undertiden så började jag städa det badrummet o när barnen väl var klara så hade jag städflåset igång så dammtorkade hela lägenheten, hyllor o golv (vi har ingen dammsugare) och sen lyckades jag övertala Pelle o skura :) Och nu så har Pelle lovat o fixa det andra badrummet medan jag skurar balkongen. Vi bara inväntar att golvet ska torka.

I övrigt idag så fick jag McDonalds till frukost/lunch, kl va ändå 12.30 ;) Pelle gick o köpte, är ta mig fan det enda jag är sugen på just nu vilket är asfrustrerande! Tur man har en snäll make som även han gillar donken ;) Efter lunchen så gick Pelle o barnen ut för o köpa lördagsgodis och en sväng till lekparken. Själv stensomnade jag på soffan, var så jäkla trött!!
SÅ här har inte hänt så mycket men känns så jäkla skönt att få ordning på allt!

Jo jag har börjat se på serien True blood, skum serie men ändå bra. Vampyrer är så jäkla poppis just nu! Har på ett par dar sett första säsongen. Är kul o va inne i en serie igen även fast den är jäkligt skum o inget jag personligen skulle vilja uppleva som så är fallet med många andra serier.

Förresten så var vi ju på PS-festen igår som var riktigt trevligt. Den hölls i Amina garden vilket är som en botanisk trädgård. Det var riggat med ljus o dem hade liveband o uppträdande. Fri mat och dricka. SÅ var härlig stämning med folk från hela världen. Umgicks en hel del med svenskarna såklart men fick även träffa många andra. Satt länge o pratade med Anne så kom in i o prata engelska igen så när vi kom hem så hade jag svårt o koppla om :P
Var väl hemma vid halv ett eftersom polisen tydligen kom vid midnatt så dem fick stänga av musik o sluta servera drinkar så tja alla gick vidare... Lite konstigt att dem inte fixat tillstånd till festen dock... Men jaja, var en trevligt kväll!

Ne dax o skura balkongen tror jag minsann och sedan värma upp resten av lasange från igår så vi får i oss lite middag!

Inga kommentarer: