tisdag, augusti 23, 2011

resten av sverigetrippen

Avsnittet jag tänkt se buffrar så tänkte skriva lite här medan jag väntar :) Är tillbaka i Gib och det här med o blogga eller dator för den delen har inte hunnits med hemma i Sverige, men nu så har jag fått packat upp o ordnat allt så kan jag skriva lite.
Fredagen blev det inget läkarbesök för Jamie på Näl eftersom min pappa är förvirrad, kollade kallelsen o där stod det att Alex skulle till Uddevalla sjukhus... Men när vi kom dit så vart tiden inställd så blev inte nåt med nåt. Dock fick jag tag på läkaren på östra som gjort Ul på bebisens hjärta o han klämde in mig för ett nytt samma dag. Så barnen fick vara hos mormor medan jag for till Gbg. Allt såg bra ut på bebisens hjärta tack o lov! Sen åkte jag till torp o träffade Pennan, barnen fick vara kvar hos mormor o Lasse :)
Sen så skulle det bli tjejkväll men en efter en backade dem ur så det vart jag Carro o Marri kvar. Inte så illa men vi skulle ju vart några till... Carro åkte hem efter bara några timmar men jag o Marri spenderade några mysiga timmar framför två filmer o bara umgicks :)
Lördagen den 20e Augusti fyllde jag 26år och då var planen att bege oss ut o kolla på segeltävlingen tjörn runt med mamma o Lasses båt. Barnen hade sovit där så jag åkte ut vid tio-tiden. Blev frukost o sen gick vi ner till båten, men blev nån fnurra på tråden mellan Lasse o hans dotter som var där så tog någon timma till innan vi kom oss ut för o kika. Blåste småspik så seglarna fick kämpa och vi som åkte motorbåt fick hoppa på vågorna... Var inte jättetrevligt så vi var inte ute så länge.
Sen kl 18 bjöd min pappa på kalas till min ära så brorsan med familj var där o även mamma o Lasse. Det var trevligt, väldigt god mat!!
Sen åkte jag o hämtade Pelle vid tåget i gbg då han äntligen kom :) Fick nån timma med älsklingen innan vi båda somnade som stockar :P
Söndagen träffade vi mäklare redan kl 9 som vi skrev på med så nu ska huset ut till försäljning. Vi fick panikröja i huset o påbörjade det några timmar innan det bar av till Lysekil o Carl o Vicky. Spenderade några härliga timmar hemma hos dem innan vi åkte förbi kinakrogen o köpte med oss mat hem till min mormor som vi också lovat o hälsa på. Blev nån timma där innan vi fick åka hem o lägga grabbarna och fortsätta röja...
Måndagen fick Pelle röja medan jag åkte till östrasjukhuset o träffade min hjärtläkare. Fick inte riktigt det beskedet jag hade trott, mitt hjärta var inte så bra som det borde vara, klaffen jag bytt ut läcker redan en hel del vilket den inte borde göra redan nu. SÅ jag måste tillbaka om en månad för o kolla läget o har det förvärrats då så blir det magnetröntgen för o kolla hur illa. Men har det inte förvärrats om en månad så väntar vi med magnetröntgen tills barnet är fött osv. Sen får vi se vad magnetröntgen säger, det kanske inte är så illa som vi hade trott.
Sen var jag till BM för UL av bebisen.
Låg där i 1½ timma men dem kunde inte se vänster hand, dem tror att den finns där men kan inte garantera så nu vet vi inte om bebisen har mer än en hand... Men kunde ju vart så mkt värre! Ska till Bm här i gib imorgon så ska be dem göra ett UL o kolla om dem kan hitta den.
Fick nytt BF också, blev flyttad en vecka så nu är bebisen beräknad o komma 4/1-2012.
O när jag kom hem igen fick jag stressröja det sista med Pelle så allt var redo i huset för fotografering. Vi hann med nöd o näppe och kom oss i väg till flygplatsen o flög tillbaka till spanien o sen bil till Gib.
NU ids jag inte skriva mer, är slut i skallen... Men vi syns!

Inga kommentarer: