onsdag, augusti 10, 2011

Sitter här o väntar på att dem ska komma med våran nya soffa som dem lovat att komma med sen vi flyttade hit. Men idag så skulle dem komma mellan 15-17, man vet iofs aldrig med spanjorer men det är första fasta datum o tid som vi fått o inte bara löften om att den kommer så förhoppningsvis så dyker det upp en soffa så småningom ;) Ska bli skönt o slippa lukten av kattkiss som ständigt finns här även fast den inte är lika stark som den var i början, då var här extremt... Men dem hade ju en här som städade soffan så blev bättre men vi känner fortfarande lukten o det är ju inte så trevligt... Så ja ska bli skönt med en ny. Den nya ska vara brun, jag hoppas den är mörkbrun o inte nån tråkig bajsbrun... Men lär jag väl få veta :)

För ut idag hade vi en playdate med Anne och hennes 3 barn, dem kommer från Irland och hennes man jobbar med Pelle. Tror jag skrivit om dem innan då vi var på tivoli med dem. Vi hade bestämt sen innan att vi skulle till poolen så vi hamnade där trots att det var mulet o blåste. Barnen badade men det var ju inte så varmt. Blev ett par timmar där iaf vilket var trevligt :) Sen behövde dem åka tillbaka hem för hennes minsta behövde sova. Men även dem går hemma o orkar inte göra så mycket på dagarna så jag tror vi kommer ses fler gånger. Och mitt dåliga samvete lättade lite, inte bara jag som håller mig inne med barnen i denna värme :)

Nu kom Pelle hem från läkaren, han behövde mer migränmedicin o läkaren här nere var chockad över mängden medicin som svenska läkarna skriver ut utan att göra en riktig undersökning. Så nu ska Pelle få göra en röntgen av huvudet, tydligen kan det bero på en hjärntumör om man har migrän så ofta. Det får vi ju verkligen inte hoppas dock, usch o fy! Men skönt att dem äntligen ska kolla upp allt ordentligt!

Inga kommentarer: