söndag, februari 13, 2011

Upponer

Jag hatar när Pelle gör så här mot mig.
Vi är nöjda med livet som det ser ut och så sker en sak och livet gör en volt och man vet inget alls längre. Älskade rastlösa själ som så lätt får mina drömmar att brinna...
Stenungsund vs Gibraltar
Ha, exotiska drömmar mot familjens närhet, Spänning mot trygghet, nyfikenhet mot normalitet.
Plötsligt stå jag o tvekar mellan två hötappar som en korkad åsna, jag som för ett par dagar sen var så säker på min framtid.
Får Pelle jobbet står vi inför kanske inte "once in a liftime" med tanke på att vi talar om Pelle men iaf "a few in a lifetime" mot samhället som alltid står kvar...
Vi har alltid drömt om o leva några år utomlands och nu står vi inför den chansen. Men så sjukt dålig tajming i livet. Vi har just köpt ett nytt hus, alla planer är klara inför flytten dit och vi har så mycket annat på gång i vårat liv som kanske inte skulle vara genomförbara om detta hände...
En jäkla tankeställare som gör mig grymt förvirrad och irriterad, jag ville inte ha någon osäker framtid mer ju, den skulle ju vara spikad nu. Jag hade en plan inför framtiden... Suck!

Inga kommentarer: