söndag, februari 20, 2011

Produktiv söndag



Idag har jag varit mycket piggare och fått en hel del gjort. Det syns inte det jag gjort dem senaste dagarna men när vi väl flyttar kommer jag vara glad. Samtliga garderober o förråd är genomgångna bortsett några få lådor som jag behöver gå igenom tillsammans med Pelle. Nu är det bara det synliga kvar. Jag vet att det kommer behövas fler lådor än man tror till det ytliga men det känns iaf bra att det "bara" är det kvar.
Pelle o jag gick ett varv o konstaterade vad som ska slängas/säljas/skänkas. Vi kommer bli av med en hel hög möbler i flytten :) Om någon är intresserad av en bäddsoffa, vintrinskåp, ett runt bord, 2 hörnskrivbord, ett runt soffbord i glas så hör av er, ni får det billigt/gratis!
1 säck o en stor kasse med kläder till skänks och 1 påse med trasig grejer i soptunnan har jag hunnit med idag också. Jag har även varit ute med killarna en sväng, lagat 2 middagar, en till idag o en till imorgon. I övrigt har jag läst ytterligare en bok, läste halva igår kväll och resten idag på förmiddagen. Är en riktigt bokslukerska just nu :) Och har väl insett vad jag borde göra, skriva en bok, en fantasybok då det är dem som fängslar mig absolut mest. Är sjukt inspirerad men vet inte vilken sorts fantasy jag vill skriva, är ju rätt vampyr insnöad just nu men finns så mycket roligt :) Så läser massor och försöker skapa en egen värld i min skalle!

Ikväll har jag gått en promenad inne i Lysekil med Nalle. Gick i ca en timma och fram på slutet stod det klart att mitt knä inte pallar belastning. Nu värker helvetet och jag är mer inställd på en operation än jag någonsin varit. Jag är inte sugen på o börja träna stenhårt just nu men vad fan, jag vill iaf kunna gå på en promenad i lite högre tempo utan att behöva känna att knät svullnar o börjar värka! Hatar min kropp så mkt just nu, och det är inte ens dem feta valkarna jag förbannar bara kroppen i allmänhet som har en tendens att gå sönder o göra ont hela tiden! Jag hoppas mina barn har haft lite mer tur med sina gener än jag har haft, förhoppningsvis har dem fått det mesta från Pelle ;)


Imorgon blir det kvällsjobb hos C igen, tisdag och onsdag också. Sen blir det hemtjänsten torsdag och fredag, hoppas jag kan hålla mig frisk hela veckan!
I övrigt i veckan vet jag inte riktigt vad som händer, eftersom det är lov så får Jamie inte gå till dagmamman (han är gratis 15h/v förutom lov då han inte får gå om vi inte säger till 1 månad i förtid) så kommer få hitta på lite roligt med honom på dagarna :) Sen så behöver fler lådor packas...

Inga kommentarer: