söndag, februari 27, 2011

Inte stoppa pärlor...

... i näsan Jamie!
Glömde nämna det. Medan jag såg på film idag så satt Jamie med sin pärlplatta o grejade. Helt plötsligt kom han förskräkt in till mig och sa att han hade fått en pärla i näsan, han hade kliat sig i näsan med en pärla och lyckats andas in den i näsan... Paniken steg hos mig även fast han andades utan problem. Ringde Pelle som sa att jag skulle ringa sjukvårdsupplysningen, 45 min kö där... la på och ringde till svärmor som inte svarade, mamma svarade inte.... Men pappa svarade! Han rekommenderade peppar i näsan så ungen skulle nysa ut pärlan så vi testade det. Men inte nös Jamie... När vi gett upp det försöket gick jag till telefonen igen och Jamie kom gråtande efter mig. Mamma hade ringt upp så ringde henne och precis när hon svarade så såg jag en svart pärla i Jamies näsa. La på luren i örat på mamma och fick ut pärlan! Puuuh!
Var ju aldrig någon fara men usch vad rädd jag blev, man vill inte gärna att något sådant ska hända ens barn. Min prins blev ju rädd då jag blev det och jag tror inte det kommer hända igen, inte förrän Alex gör det ;)

Inga kommentarer: