lördag, februari 26, 2011

Still alive

Nä jag har inte gått o grävt ner mig, snarare grävt mig en bit uppåt! Jag börjar känna mig mer o mer hoppfull o längtansfull inför flytten! Mamma o Lasse erbjöd en hel helg till o hjälpa oss o måla o tapetsera så kan vi bara hitta barnvakt så kan nog nya huset hinna bli fint innan vi flyttar in :) Hoppas brorsan kan tänka sig o låna grabbarna några timmar iaf, han bor bara 100m från nya huset så blir de problem är det ju inte långt :)
Mer o mer flyttkartonger blir fyllda och tiden kommer gå fort tills huset är vårt! Hela nästa vecka är vi ju iväg så tiden kommer flyga fram och sen är det bara 1½ vecka kvar :) Och då lär man väl få packa o städa här hemma. Vem vet, jag kanske får jobbat endel också...

Igår kväll hade Pelle o jag verkligen myskväll, film i sängen med lite godis :) Bara att få lite närhet igen gjorde susen mot min deppiga stämning! Svårt o förklara men känner mig lyckligare.
Sen så har väl 2 dagars jobb med trevliga arbetskamrater påverkat mig endel också. Det är skönt att komma ut utanför husets fyra väggar och träffa människor. Båda gamla och unga, prata o skratta lite. Känner mig fortfarande inte helt säker på själva jobbet men alla är så trevliga o hjälpsamma, iaf arbetskamraterna så jag tror jag kommer komma in i det rätt snart :)

Idag har jag hunnit med o tvätta lakan o täcken eftersom vår katt är störd och vägrar gå på kattlådan om hon tycker den är för smutsig... Så nu har Alex säng fungerat som kattoalett... Jag blir galen på det! Så nu har vi köpt ny kattsand så Pelle håller just på o tömma ut den gamla sanden ur lådan för o se om katten kan tänka sig o använda lådan igen... Om hon inte gör det så får det bli andra bullar, kan inte byta lakan o täcken varenda jävla dag... Pisskatt! Tur vi iaf har madrasskydd i sängarna!
Sen har vi också fått handlat och städat idag, så nu känner jag mig rätt tillfreds. Ska stoppa ungarna i ett bad o fixa middag alldeles strax. Sen åker Pelle till sts ikväll för att imorn bitti åka med min bror o co till Norge för o se på skid VM. Jag är glad o slippa se på den förbannande skidstudion imorgon under dagen på tv ;)
Jag o grabbarna funderar på o åka på äventyr till mormor imorn, men vi får se...

Vi ses!

2 kommentarer:

Ellinor sa...

Rasmus är precis likadan med kissandet. Han kissar i och för sig inte i sängen, utan på hallmattan eller på golvet i hallen. Nog så irriterande. Men det är ju bara att hålla reda på pottan varje dag? Nu var det jättelänge sen han kissade på golvet och då rensar vi pottan varje dag :) Hoppas hon slutar!

Kram

Nathalie sa...

Självklart städas lådan annars hade vi fått skylla oiss själva. Men tror hon tyckte sanden var för smutsig nu... Har inte sett nåt i sängen än ifag iaf så hoppas nya sanden funkade!