lördag, februari 05, 2011

Msn problem

Strulet med msn har resulterat i att det inte är i närheten av lika roligt att sitta vid datorn och då blir det mer pyssel med annat och det är inte helt fel ;) Men jag saknar dem jag brukar prata regelbundet med på msn, så ska försöka få ordning på skiten! Har tagit bort alla kontakter och lagt till igen, så får ni förfrågan från en nathalie@wolfmarketing.se -mail så acceptera gärna, dvs om ni vill ha mig på msn ;) Eller testa o lägg till mig.

Annars så har jag ju jobbat onsdag, torsdag och kommer att jobba igen imorgon.

Igår började jag dagen med o väcka grabbarna redan klockan sju eftersom jag hade tid på Uddevalla sjukhus redan vid nio. Vi åkte glatt hemifrån och 5min hemifrån inser jag att min mobil låg kvar hemma men hade för dålig marginal så hann inte åka hem o hämta den.
På sjukhuset fick vi komma in nästan genast in och grabbarna skötte sig exemplariskt medan jag snackade med läkaren och han ryckte i mitt ben...
Jag o läkaren kom väl typ fram till samma sak, jag är inte nöjd med mitt knä och att en operation vore nog det bästa. Jag är dock lite splittrad i frågan... Men jag har en liten tidsfrist på mig o bestämma mig innan han sätter mig i kö för operation då han ville tala med min hjärtläkare om risker först. Så jag får resonera lite fram o tillbaka hur jag ska göra... Men vill nog operera knät, frågan är mer när... Okej jag ska vara klar, som dem flesta vet vill vi ha ett barn till och vi försöker... dem opererar än inte om man är gravid så frågan är om jag vill fortsätta försöka o vänta tills efter nästa barn med operation eller ifall jag ska ta operationen först o ta en paus på 4 månader i försöken för o operera knät... Splittrad som sagt...

Efter sjukhuset så skulle vi träffa Becka o eftersom mobilen låg hemma så blev det till o åka hem till henne o knacka dörr :) Hon var hemma som tur va!
Vi åkte in till stan och åt lunch på ett dyrt café, men det var gott iaf! Sen kom Becka med den goda idén att gå på Bohusläns museum! Gratis att gå in och dem hade en barnvänlig utställning och efter den kom vi till lekhörnan som består i 2 småhus inredda som 1850 talet eller nåt sånt och en uppbyggd ångbåt. Grabbarna hade hur kul som helst där o jag o Becka vi satt på en bänk och snackade :) Efter 1-2 timmar bestämde vi oss för o kolla resterande utställningar och när det var klart var blodsockret lågt så vi bestämde oss för att åka ut till Torp o käka. Jag fick via Pelle tag på svärmor och fick reda på att hon skulle åka från gbg vid fyra-tiden så jag bestämde mig för o stanna på torp tills hon anlände så hon kunde åka med oss hem sen. Becka stannade med oss så Anna kunde ringa till hennes mobil, vi hann med så mycket mer än mat och en sväng inne på Coop innan Anna kom och vi for hem. Svärfar kom med bilen från sthlm inatt.

Idag har varit en lugn dag. Svärföräldrarna har haft med sig grabbarna och hunden upp i fjälla och åkt skridskor på dammen medan Pelle o jag är varit hemma o slappat. Jag fick plockat undan lite men har mest slappat :D När dem kom tillbaka fick jag med mig Pelle ut i garaget och vi har röjt upp lite, gett bort endel grejer till svärisarna o så. Nu har vi ett bättre hum om vad som står där ute men är mycket o packa där med... Mycket att köra till tippen!
Vi har även fått erbjudandet o få radhuset i mitten på mars och kan bli av med huset i början på April men vi har väl inte helt tagit det beslutet ännu, då är det helt plötsligt bara ca 5 veckor kvar... Men jag är sugen på det, get it over with liksom! Får tala med min man.

Inga kommentarer: